maandag, november 24, 2008

Winterweer.

De winter is in het land en dat hebben we gevoeld de afgelopen dagen. De laatste zeven dagen een mooie duurloopweek afgewerkt van meer dan 80 km, dat was lang geleden. Zaterdagochtend tijdens mijn "twintiger" nog een frisse sneeuwbui gehad, gisteren in de late namiddag mooie winterfoto's gaan maken aan het kasteel van Vorselaar. Aangezien ik nog een gratis bon had voor één maand fitness in de plaatselijke fitnessclub( gewonnen tijdens de estaffetecorrida van de Kasteellopers de voorbije zomer) en het vanavond op vele wegen in de Kempen zo glad was dat er bijna niet buiten kon gelopen worden , nam ik dan maar het zekere voor het onzekere en heb ik mijn training voor de eerste keer op een loopband afgewerkt. Niet dat ik nog niet op zo'n ding had gelopen(tijdens de vele sporttesten de afgelopen jaren weet ik perfect hoe het aanvoelt van op zo'n band te trainen) het gaf toch een vreemd gevoel. De intervaltraining die ik had gepland kon vanavond buiten echt niet doorgaan vanwege het gladde wegdek, en dus deed ik de 2x3km maar binnen. De hartslag lag gemiddeld acht tot tien slagen hoger dan normaal , maar dat zal wel met de warmte te maken hebben. In zo'n fitnessruimte is de temperatuur een stuk boven de 20° en dat is deze jongen niet meer gewend. Toch nog een goeie training afgewerkt dus.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dirk, ik ben gisterenavond gaan lopen en het was ook hier glad. Had beter mijn schaatsen aangedaan langs de Leie. Op de loopband heb je een normaal hogere hs, probeer ook de loopband op een halve hellingsgraad te zetten, zo evenaar je beter de buiten condities, allé da zegt Lore toch ;-O).