zondag, november 02, 2008

Tevreden over wederoptreden.


Doordat de masters M50 in een aparte wedstrijd werden ingedeeld stonden er toch nog 140 masters M35+ aan de start. Op domein Berentrode was het weer volle bak, de organisatie mocht niet minder dan 1200 deelnemers verwelkomen. Het was vandaag ook ideaal crossweer, een graad of 11 en bijna windstil.Voor mezelf was het vooraf koffiedik kijken met een zeer minimale voorbereiding.De zenuwen waren reeds voor het vertrek naar Bonheiden gespannen en na enkele keren het kleinste kamertje te hebben bezocht ging het al wat beter. 6,35km onder de loopbenen, met veel grasveld en een klein stuk bos dat er nog vrij goed beloopbaar bijlag ondanks de regen van gisteren. Volgens sommigen is het parcours in Bonheiden een pistewedstrijd, en dat is voor deze jongen alleen maar een voordeel. Na een iets te rustige start keek ik eens achterom en kwam ik tot de vaststelling dat er nog slechts een 30 lopers achter waren na amper 100 meter. Het werd dus één lange inhaalrace, helemaal tegen mijn eigen tactiek in , maar deze keer wel lonend zo zou later blijken. Naarmate de wedstrijd vorderde bleef ik concurrenten inhalen, helaas deed het ACHL duo Paul Daems en Luc Lauwers dat ook , zodat deze twee ploegmaats buiten schot bleven. We gingen de laatste kilometer in met een groepje van een achttal lopers, en ik kon zelfs de forcing voeren. In een beklijvende eindsprint moest ik van dat geheel slechts 1 loper laten voorgaan. Ik heb vandaag aan de levende lijve ondervonden dat spurten op het einde alleen maar lukt als je inderdaad de eerste kilometer niet in overdrive gaat. Al bij al gaf me deze wedstrijd een zeer goed gevoel, op de 48ste plaats finishen is zeker niet slecht. Ik deed er wel bijna 1 minuut langer over dan vorig jaar (tijd dit jaar: 23'35") maar Rome is ook niet op één dag gebouwd. Dit geeft me wel hoop om volgende week toch in Mol te starten. Maar eerst de week nog goed doorkomen.Carine van haar kant liep naar een zeer mooie 32ste plaats op 68 deelnemers en legde de 4,17km af in 18'46"(met dank aan Hans Peeters voor de foto)

2 opmerkingen:

Johan zei

Het cross seizoen goed gestart Dirk. Proficiat

Anoniem zei

allez vooruit, Dirk. ge zijt het crossen nog nie verleerd. En Carine heeft de smaak precies ook wreed goed te pakken. Na Mijn aarzelend wederoptreden in de Beeltjens, zit ik nu met wat rugproblemen maar eens die van de baan, vliegen we d'er terug goed in. dan zal ik in t kort uwe werkmakker de Jan eindelijk eens lik op stuk kunnen geven.

groeten
chris vda.