dinsdag, november 04, 2008

Onverwacht bezoek.

Er stond me vanavond een aangename verrassing te wachten toen ik thuiskwam van het werk.Nietsvermoedend vertrok ik zoals bijna elke werkdag met de fiets naar huis. De invallende duisternis en de opkomende mist doen me deze tijd van het jaar vooral aan de winter denken. Gearriveerd voor onze deur stond er een vrij onbekende auto geparkeerd.Mijn nieuwsgierigheid deed me nog sneller mijn fiets op zijn plaats zetten dan anders.Snel naar de achterdeur en wie zat er in de woonkamer? Blogcollega Johan! Als snel wist ik de aanleiding van zijn onverwacht bezoek.Een tijdje terug heeft hij me laten weten te zullen starten in de "hel van Kasterlee", de zwaarste duatlon van België.Op 21 december e.k. dienen de "helden" van deze wedstrijd achtereenvolgens 15km te lopen, 105km te fietsen met de mountainbike door de Kempense bossen,om tenslotte af te sluiten met een looptocht van 30km. Een helse tocht, als je het mij vraagt. Mijn goeie vriend Johan, die als "Iron man"van geen inspanning terugschrikt was vandaag het fietsparcours komen verkennen. Kasterlee is niet zover van onze woonplaats en hij verraste ons dus met een aangenaam bezoek.Het was lang geleden dat we elkaar nog eens gezien hadden en het weerzien was hartelijk. Carine serveerde ons een lekker klaargemaakt pompoenensoepje van eigen kweek en zo hadden we de tijd om even bij te babbelen. Even later reed mijn blogvriend alweer naar het verre West-Vlaanderen en kon ik aan mijn 40 minuutjes looptraining beginnen.Ondanks de nog stijve kuiten van de wedstrijd van zondag dwaalden mijn gedachten af naar ons bevriend koppel uit Oeselgem en vooral hun hartstocht en passie voor de sport. Het geluk ligt dikwijls in de eenvoudige dingen.........

Geen opmerkingen: