zondag, november 16, 2008

Verder aanmodderen

Gisteren was het vroeg dag na de après-swim in sportcafé de Treffer (nee, ik heb hier "nog" geen aandelen in, alhoewel). Voor de morgen stond een MTB toertocht rond Brugge op het programma. Daar deze streek nog de enige in de provincie is met redelijk wat bossen, koos ik deze tocht voor de VTT tocht aan de deur te Deerlijk. De langste afstand was 57km, voldoende voor een stevige training. De organisatie was dik in orde maar eigenlijk ben ik wat teleurgestelt in het aangeboden parkoer. In het begin deden we wat bossen aan, maar daarna was het terug het eentonige kerkwegeltjes, drassige weidestukken, versafgereden modderige maïsvelden, lange asfaltstroken etc.., en pas op het einde terug bossen. Deze streek geeft heel wat meer aan bossen te bieden, vooral de streek rond Beernem, waarom dit niet aangesproken? Dus toch geen ideale voorbereiding voor Kasterlee. Vanmorgen stond een lange duurloop samen met Lore + Peter en Pascal, ook 2 Kasterlee gangers, op het programma. Daar er in Waregem een wandeltocht met o.a. een 22km door de plaatselijke wandelclub was georganiseerd, besloten we deze te lopen, kwestie van eens een ander parkoer te hebben. Van bij de start was het druilerige regen. God, ik wou dat ik bij Kurt in Mallorca of beter nog, bij Piet in Mexico was. Zalig sporten in korte broek en een stralend zonnetje ipv. dit miezerweertje hier. Het tempo van Peter en Pascal lag te hoog voor Lore en we liepen dan maar gesplitst. Na de aankomst nog ne goeie Leffe en vanmiddag voor de buis om de Cyclocross van Gavere te volgen.

Geen opmerkingen: