dinsdag, november 11, 2008

Carine loopt supertijd op halve marathon.


11 november, en dus de jaarlijkse hoogmis van het Herentalse Sint-Jozef college die zoals steeds op de dag van wapenstilstand hun halve marathon organiseert. Voor diegenen die nog steeds denken dat de afstand van deze recreatieve loopwedstrijd langer is dan de gebruikelijke 21,095km kan ik meedelen dat de Garmin Forerunner "slechts" 20,9km aangaf. Aangezien de aard van het parcours (bos, slijk, zandwegen en nog meer modder) kunnen we gerust stellen dat hier een volwaardige halve marathon gelopen wordt. Ik had me vandaag geëngageerd als luxehaas voor mijn vrouwtje Carine die een poging ging ondernemen om haar beste tijd van vorig jaar(1u51'57") van de tabellen te vegen.Na goed 3km vormde er zich een omvangrijk groepje van een achttal atleten. Ik probeerde Carine zoveel mogelijk uit de nog vrij strakke wind te zetten. Naarmate de wedstrijd vorderde vernamen we dat ze op een derde plaats bij de dames liep. Aanvankelijk schuilden er in onze groep nog twee vrouwen, het kon dus nog alle kanten uit. In de Vorselaarse kasteeldreef versnelde Carine en zo bleven we uiteindelijk nog met drie over. Vanaf hier ging ze volop voor de derde plaats. Het modderige stuk bos aan de Poederleese Zittaart werd goed verteerd en de laatste 4km was er geen houden meer aan. Carine finishte als derde vrouw in 1u49'59" en werd daarmee in totaal 78ste op 137 deelnemers. Net onder de 1u50, missie meer dan geslaagd. Alhoewel ik mijn vrouwtje voorliet gaan bij de aankomst werd ik toch één plaats voor haar geklasseerd. Voor mij werd het dus een zeer geslaagde lange duurloop waarbij de kuiten geen problemen vertoonden. Dat was extra goed nieuws en een grote zucht van opluchting. De halve marathon kon weer bestempeld worden als heroïsch. Nog even vermelden dat Kasteelloper Maarten Van Der Donck op de tweede plaats eindigde in 1u17'16", achter de ongenaakbare Jo Prims. (met dank aan Nest Goossens voor de foto)

1 opmerking:

Anoniem zei

Amaai, Carine en da allemaal op pompoensoep! Tuurlijk met zo'n superhaas die je uit de wind zet kan je altijd ietske meer. Proficiat!