donderdag, april 03, 2008

De eerste barstjes?

Hmm, het kan verkeren. Vorige week was ik fysiek moe na de zware trainingsweek en besloot wijselijk de planning voor deze week anders op te stellen. Nee, nee niet minder trainen, maar de het schema anders opstellen. Wekelijks zitten er een aantal kerntrainingen in en enkele optionele. Bij de kerntrainingen lopen en fietsen omvat dit een aerobe interval en een lange duurtraining. Vorige week deed ik opeenvolgend een lange duurloop, de dag erna lange fietstraining van 5uur en de volgende 2 dagen mijn intervals. Maar de combinatie lange duur en erna intervals werkt blijkbaar niet goed bij mij. Daarom deze week begonnen met de intervals. Op mijn vrije woensdag dan 5uur gefietst met een korte overgangsloop van 20min. erachter en dan nog anderhalf uur baantjes trekken onder toeziend oog van Stefanie.
Alhoewel er gisteren een stevige wind stond voelde ik me zeker niet moe na een goeie 127km, alleen begin ik serieus last te krijgen van mijne linker achil (pees). Na 20' lopen heb ik maar het zekere voor onzekere genomen en naar huis gewandeld, wandelen was een groot woord geworden, manken is correcter. Lore geeft haar kennis van sportmassage op mij nog eens uitgeoefend en mijn achilleke ne keer goed vertroeteld. De lange duurloop voor vandaag zal dan voor zaterdag zijn. Positief is wel dat ik nu geen fysieke vermoeidheid voel na 3zware dagen.
Op de zwemtraining voelde ik me goed, ik was zodanig in mijn training opgegaan dat ik de muur op het einde niet zag en er volop probeerde door te zwemmen, richting bar (of was het de goesting achter ne Leffe?)

Geen opmerkingen: