dinsdag, april 08, 2008

Alternatief

Oef, tijd voor een heerlijk herstelweekje. Na de pittige week zal dat deugd doen. In onzen hof en in huis kan er eindelijk ook een beetje werk verzet worden. De aerobische fase is voorbij en de 20uren grens is nu overschreden. Na de herstelweek beginnen ik aan de specifieke Ironmantraining. Bij deze zeg ik reeds vrienden en familie vaarwel, want de komende weken zullen ze me niet veel meer te zien krijgen en 't zal op de training zelf zijn.

Zondag samen met de A-groep van de WTC een stukje van Vlaanders mooiste gaan verkennen, al vond ik er eigenlijk niet veel moois aan. Ze hadden vooral de kl...te kasseistroken van Wannegem, Paddestraat en Molenberg uitgekozen en ik HHHAAATTT kasseien. Halverwege de kasseistrook van Wannegem mocht ik terug om tanden te gaan zoeken...uit mijn mond getrilt!!!
Wat ik wel goed vond, was dat ik bij de eerste beklimming (op asfalt weliswaar) met de betere meekon, terwijl ik vroeger al halverwege bleef steken. Begon op het einde van de klim wel in't rood te gaan maar als eenmalig testje mocht het wel ne keer.
Ook goed was dat ik met slechts een halve liter sportdrank en een banaan (ik was vooraf niet op de hoogte van de rit) de intensieve rit van drie en een half uur zonder klopke kon rijden, terwijl ik de dag ervoor een duurloop van 2uur en een zwemtraining had afgewerkt.

Voor de 20km door Brussel zal er voor het eerst sinds jaren geen telg van het gezin meedoen.
Na 3dagen waren de 25.000 plaatsen weg en we waren te laat. Als alternatief doen Lore en ik nu mee aan een nieuwe zwemloopwedstrijd, de Aquacross in Brugge. Wij doen korte versie, 500m zwemmen in het Olympisch 50m bad en erna de 5km lopen. Klinkt ook goed.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wij hebben wel nummers voor Brussel.Direct de maandagmorgen ingeschreven.

Johan zei

Ja Dirk, ge ziet da ge nie alles kunt hebben in't leven. Change en knap zijn gaan niet tesamen. ;-o)

Anoniem zei

ja en je hebt dan mensen die alle pech van de wereld hebben!! é nonkel Jo?