zaterdag, april 12, 2008

Laatste lange duurloop richting marathon.

Deze voormiddag nog een "27-er" afgehaspeld. Ik hoopte dat de Kempense bossen er al wat beter zouden bijliggen na een weekje droog weer, maar kwam bedrogen uit. Springen en op het kantje lopen om de plassen te vermijden, niet ideaal voor de pezen, maar we hebben het overleefd. Ik had me wel goed aangekleed na mijn kletsnatte avontuur precies een week geleden, maar het bleef gelukkig droog. Nadeel was dan weer dat zo een regenvestje (ondanks het lichte materiaal) eigenlijk veel te warm is bij een temperatuur van 13°.
Morgen wordt het het een tv dag. De marathons van Londen en Rotterdam gaan integraal op de buis, en daar is altijd wel iets te beleven. Vooral onze buren van overzee brengen de 42,195km doorheen de hoofdstad met een fantastische rechtstreekse reportage. Het doet me elk jaar met heimwee terugdenken aan 2005, toen we er zelf aan de start stonden. Vanaf 11u wordt het dan zappen naar het hoogfeest in Rotterdam. Ook hier ben ik er met mijn hart bij , een marathon die je reeds vier keer hebt bedwongen laat je niet koud. Op de Coolsingel staat nog steeds mijn persoonlijk record gevestigd(2u57'03") en vorig jaar vond de marathon plaats in tropische toestanden. Gelukkig is het weer morgen beter, als het tenminste niet teveel regent. Waaien doet het in de Nederlandse havenstad altijd, maar de parcoursbouwers hebben er in de loop van de jaren voor gezorgd dat de wind zoveel mogelijk wordt vermeden.
Na de middag (tussendoor nog effe eten natuurlijk) schakelen we dan rechtstreeks over naar de "Hel van het Noorden"., samen met de "Ronde" de mooiste eendagswedstrijd van het jaar in het wielrennen.
Aan alle marathonlopers die ik ken en morgen van start gaan in Rotterdam en Londen: succes en enjoy!!

Geen opmerkingen: