zondag, maart 02, 2008

Duurloop van drie uur door de wind.

Gisteren stond een duurloop van drie uur op het programma. Mijn tweede echte lange in voorbereiding op de marathon.Na een stormachtige nacht (letterlijk dan) vertrok ik toch met een klein hartje want het waaide nog straf op zaterdagvoormiddag. Overal lagen de bospaden bezaaid met allerlei takjes en takken die door de wind naar beneden waren gekomen. Aan de watermolen in Grobbendonk en iets later op een open weiland in Pulderbos waaide de wind stevig in het nadeel, dit maakte de training er alleen maar zwaarder op. Uiteindelijk haalde ik toch iets meer dan 35km , en bleek nadien vrij goed te recupereren. Onderweg kwam ik nog een oude bekende tegen: fietsmaat neef Kristof bereidt zich op zijn stalen ros reeds volop voor op onze fietsweek in de Alpen de komende zomer. Achteraf lekker uitgerust in de zetel , en genoten van het schitterende exploot dat Philippe Gilbert neerzette tijdens de openingsklassieker "Omloop het Volk". Nog een klein detail: om de berichtjes van Johan en mij beter uit elkaar te houden op deze weblog, zal je die van mij vanaf nu steeds in de blauwe kleur terugvinden.

Geen opmerkingen: