zondag, maart 16, 2008

Tegenvaller in Veldhoven.


Vandaag stond een volgende test op het programma met het oog op de marathon. In Veldhoven(een buurdorp van Eindhoven-Nederland) had de 25ste Intersport halve marathon plaats. Vooral veel Belgische toppers en subtoppers vonden de weg naar deze Brabantse wedstrijd. Eric Gérome won de wedstrijd in 1u08'03". Sterk bezet dus en dat gaf me hoop om toch ergens in een groepje te kunnen lopen.De weergoden waren de atleten gelukkig goedgezind, want van regen was er weinig te merken, op een paar druppels na. Er stond wel een matige westenwind en die blies toch harder dan verwacht. Reeds in de eerste kilometers draaide het niet zoals gehoopt, vooraf droomde ik toch van een eindtijd rond de 1u22'. Het was harken van bij de eerste meters; en tijdens de eerste van drie te lopen ronden in het dorpscentrum kon ik me handhaven in een klein groepje van een man of vier. Dit kwam wel ten goede in de stukken waar de wind in het aangezicht blies. De tussentijden bleven rond de 3'55" a 4'00" draaien , iets trager dan verhoopt. De algemene vermoeidheid kwam ook tot uiting in de hartslag, die tijdens het eerste wedstrijdgedeelte zelden boven de 170 raakte.(waar ik in normale omstandigheden toch tot 175 moet kunnen gaan). Het tempo van iets boven de 15km/u kon ik aanhouden tot de laatste 4km. Even daarvoor was mijn laatste metgezel weggelopen , en stond ik er dus alleen voor. Boksen tegen de wind gaf ik per kilometer toch wat seconden prijs. Aankomst in 1u25'00", niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig wacht me een relatief rustige week. Medereisgezel Maarten Van Der Donck verbeterde zijn besttijd en finishte in 1u14'41". Zijn vriendin Evelien Leus liep haar eerste halve marathon in 2u11'21", een mooie prestatie. (foto:bron GVAC Veldhoven)

Geen opmerkingen: