dinsdag, maart 25, 2008

Top of flop conditie in 2008?

Het erg rustig rustweekje is voorbij. "slechts"10u bezig geweest. Je zou je voorwaar beginnen afvragen wat ik vroeger wel uitspookte. Ik begin me stillekes aan ne "echte" triatleet te voelen. Gisteren en eergisteren gooide de sneeuw de planning nog overhoop en konden we nog eens naar bronzen Margotje gaan zien op de Waregemse zwemmeeting. Terug brons in de 100m crawl. Jawadde dadde, en deze keer met clubs uit henegouwen en oost-vlaanderen.

Maar nu vliegen we er weer in. Vandaag eerst anderhalf uur gefietst, daarna nog een uurke in de krachthonk waar de gewichten vanaf nu mogen verzwaard worden. En als laatst een duurloop van 17km in 1u41. Het voelt allemaal heel goed aan. Nog nooit heb ik zo vlot gelopen of gefietst. Wordt dit het jaar van de topconditie of wordt het een flop net als vorig jaar? Fingers crossed!

Alleen het gevecht met de weegschaal dreig ik te verliezen. De laatste weken ben ik nog geen gram afgevallen. Ik troost me met de gedachte dat het wel extra spiermassa zal zijn, alhoewel, de michelin bandjes in de spiegel ontnemen geregeld die illusie.

Het programma voor dit jaar begint vaste vorm te krijgen.
In april de jaarlijkse triatlonstage in de Ardennen, in Mei volgt de fietsklassieker van onze noorderburen "Limburgs Mooiste". Begin Juni een weekje fietsen in de Pyreneën. Als eerste en enige test voor de Ironman volgt dan halverwege Juni de Franse cyclo "Les 3 Ballons" in de Vogezen, goed voor een goeie 208km in het gebergte tegen de klok. Na de Ironman wil ik de conditie verder verzilveren. Eerst nog de gezinsvakantie aan het Gardameer, met de fiets mee natuurlijk. Er wachten daar nog enkele schitterende beklimmingen o.a. Monte Bondone (de Italiaanse Ventoux), Monte Velo, Monte Baldo en vooral de steilste beklimming van Europa op slechts 30km van onze bestemming, de Alta Prada. Schijnt echt verschrikkelijk te zijn, de Mortirolo is er klein bier tegen. De cijfers liegen er alvast niet om. 980m hoogteverschil op slechts 6.7km en een gemiddelde stijgingspercentage van 14.6%.

In augustus/september wordt het heel druk in de Ardennen met eerst de halve triatlon van Eupen, erna de MTB marathon van Houffalize (mijn nieuw fietske moet zich toch ne keer bewijzen hé), vervolgens de Belgische topcyclo, la Velomediane Criquielion in La Roche. September wordt aangevat met de zwintriatlon, erna de MTB marathon Grand Raid Godefroy in Bouillon en als laatst nog een onvervalste marathon in Flanders Field.

Het worden nog drukke dagen.

Geen opmerkingen: