vrijdag, december 28, 2007

Kuitproblemen te wijten aan stabiliteit en verkeerde schoenen?

Tegen alle verwachtingen in heb ik vandaag een klein half uurtje kunnen lopen zonder pijn.Intussen zit ik uiteraard niet stil om vooral de oorzaak te zoeken van de kuitblessures die me dit jaar hebben parten gespeeld. Via de kiné kwam ik reeds te weten dat de stabiliteit van de linkerenkel slecht was. Daardoor wordt ook de buitenste kuitspier teveel belast. Door simpele stabilisatieoefeningen wordt dit probleem verholpen en ga ik ook beter neerkomen tijdens het lopen. Ik ben ook vandaag voor een grondig onderzoek naar de sportwinkel geweest, waar bleek dat de Asics gel Kayano die ik reeds jaren in gebruik heb , de laatste jaren veel heeft verloren aan stabiliteit. Het verschil met de Nike Air Triax is groot , wat duidelijk bleek op de videobeelden van mijn loopstijl. Door te veranderen naar laatstgenoemde schoen moet het probleem zo goed als van de baan zijn.

Geen opmerkingen: