maandag, december 31, 2007

Jaaroverzicht Johan 2007


Zo, de laatste trainingen van het jaar zitten erop. Gisteren een duurloop van 11km in de Gavers samen met mijn halve trouwboek Lore en ook met Dreamteamlid "Reus van Vlaanderen" Dirk.
Zij deden wel het dubbele van afstand aangezien ze beiden in volle voorbereiding zitten van een marathon. Vandaag nog 40km op de MTB gereden en nu wordt het aftellen naar het nieuwe jaar.
2007 is een wisselvallig jaar geweest met meer downs dan ups, zowel voor mij als voor Lore.
Eigenlijk begon het reeds tegen te vallen vanaf september 2006. Lore liep een knieblessure op tijdens de Kustmarathon. In oktober overleed onverwachts mijn schoonvader. Tijdens de strandrace De Panne anderhalve ronde met lekke band moeten rondrijden en tot opgave gedwongen. Tijdens het voorjaar was ik betrokken in een valpartij tijdens de wekelijkse fietsrit met onze wielertoeristenclub, gevolg gekneusde ribben en dat 2 weken voor de marathon. De marathon van Rotterdam was bloedheet zodat de wedstrijd door de organisatie stopgezet werdt en we beide (Lore en ik) op 34km moesten stoppen. Tijdens de Shimano Fietschallenge in de Voerstreek reed Lore haar eerste cyclo en halverwege was het vet voor haar al van de soep. In het lopen kwam ze de man met de hamer nog nooit tegen, maar in het fietsen hier klopte hij dubbel zo hard op haar. Op de 20km van Brussel viel Lore op 10km en werdt met een verstuikte elleboog naar het ziekenhuis overgebracht. Net voor de start van "mijn" bergcyclo van het jaar "Les trois Ballons" in de Vogezen breekt de snelspanner van mijn voorwiel af. Geen mechanische bijstand in Frankrijk en ik kon terug naar huis zonder een meter gereden te hebben. Als laatste was het terug drukkend heet tijdens de 70.3 Ironman Antwerpen, zodat het lopen een uitputtingsslag werdt.
Tot daar het negatieve. Positieve dingen in 2007. Sedert januari ben ik lid geworden bij de Waregemse triatlonclub WTDT. Een gezellige club waar een gemoedlijke sfeer heerst. Hier wordt niet gekeken naar topprestaties en is iedereen gelijk, topper of zuivere recreant. Het doet me terug denken aan de sfeer van de jaren 90 met de Waregemse karateclub. Bedankt gasten voor de goede ontvangst!
Verder terug enkele prachtige cols beklommen tijdens ons jaarlijkse fietsstage met Amis in de Franse Alpen. Dit jaar werden de Vars, Izoard, Bonette, Orcierres-Merlette en tal van minder bekende cols gereden.
Tijdens het zwemmen ook veel vooruitgang geboekt en als grote test voor de Ironman van 2008 de openwater zwemwedstrijd Damme-Brugge over 4km meegedaan in 1u19' met een gemiddelde hs van 131. Een goede tijd en met veel reserve over.
Lore deed voor het eerst een triatlon initiatie in de Finisher triatlon Knokke (600m zwemmen 21km fietsen en 6km lopen) en met succes. Als eerste dame over de meet en 8 in totaalstand.
Volgend jaar de zwintriatlon?
Hoogtepunt van het jaar was voor mij de Jungfrau marathon in Zwitserland. De mooiste die ik ooit gelopen heb. Temidden de natuur vervolgens prachtige berglandschappen en voor het eerst in een marathon nog relatief "fris" over de meet gekomen.

Geen opmerkingen: