zondag, september 12, 2010

Zomer op zaterdag, uitgeregend op zondag.


Gisteren organiseerden de Kasteellopers hun 15de Monumentenloop. Zoals elk jaar was ik weer speaker van dienst. Het schitterende na-zomerweer zorgde voor veel ambiance en lopers die konden kiezen uit drie afstanden: 6, 14 en 28km. Vooral de langste afstand was populair bij atleten die een marathon plannen in oktober of november. Uit de interview sessies bleek dat Eindhoven een veel geplande marathon is. Glen Laurens won de 28km voor Geert Steemans. Laurens gaat trouwens als haas fungeren voor Steemans over vier weken in Eindhoven. Eerste dame was Els Rens, ook zij heeft haar zinnen gezet op de Brabantse marathon. De eigenlijke Monumentenloop(14km) werd gewonnen door duatleet Wim De Cort. Deze 22 jarige uit Wilrijk geldt als een echte belofte. Thuisloper Maarten Van Der Donck werd tweede en Chris Gommers derde. Eerste dame op de 14km was Tine Diels. Kristof Van Rooy uit Vorselaar zegevierde op de 6km, waar Stijn Jacobs mooi als derde eindigde, een meer dan verdienstelijke terugkeer na de diagnose van zijn ziekte. Hierbij wil ik de West-en Oostvlaamse atleten bedanken (Valerie, Danny en Hendrik) voor hun komst naar de Kempen , het doet altijd deugd om deze mensen terug te zien. Ook Carine en dochter Emma liepen op eigen terrein, Emma startte op de 6km en Carine finishte op de 14km.
Ikzelf lijk over het dipje heen , gisterenvoormiddag deed ik vlotjes de Monumentenloop op mijn eentje, vandaag liep ik 34km bijeen in de stromende regen. Maar alles verliep een stuk beter dan woensdag in Brasschaat, een mens zou van minder vrolijk worden. (foto:Thals FM).

Geen opmerkingen: