zondag, september 19, 2010

Prachtige tijd op halve marathon in het Nederlandse Deurne.


Op uitnodiging van mijn goeie loopmaat Rudy De Pauw trokken we vandaag de grens over naar Nederlands Limburg. Iets voorbij Eindhoven ligt Deurne, waar de plaatselijke atletiekclub de jaarlijkse "Groene Campus halve marathon" organiseert. Een internationale wedstrijd met sterke Belgen en Nederlanders. Het werd voor mezelf koffiedik kijken na de belabberde tijd op het provinciaal kampioenschap. Intussen ging het deze week elke dag een beetje beter op training en trok ik me daar aan op. Met vrouwtje Carine, Rudy zelf en Jef Struyfs (nog een topveteraan van Ac Herentals) kwamen we goed op tijd ter plaatse. Zenuwachtig gedoe bij mezelf, meer twijfels dan iets anders. Ook voor Carine was het een stap in het onbekende, de bloedwaarden waren niet super een week geleden, maar intussen was zij ook van de virusaanval genezen. Net voorbij het middaguur werd de bende op gang geschoten voor drie ronden van iets meer dan 7km. Altijd een zeer gezellige bedoening daar bij onze Noorderburen met veel ambiance en aanmoedigingen, een atleet wordt daar echt geappreciëerd voor zijn prestatie. Ik kon vrijwel onmiddellijk aanpikken bij een vrij omvangrijk groepje met de tweede en derde dame erbij. Na drie kilometer ging het me iets te snel, de wind stond niet altijd goed en op sommige stukken van het parcours was het echt vechten tegen die wind. Uiteindelijk viel ik dus al vrij snel alleen, ook omdat de benen niet super aanvoelden in de beginfase. De groep liep echter niet al te ver weg, en na 6km kreeg ik de vluchters terug in het vizier. Drie kilometer verder kon ik mijn wagentje terug aanpikken, net voor een zwaar stuk wind op kop. Intussen kwam ik beter in de wedstrijd, op vijf kilometer van het einde forceerde ik zelfs een demarrage. Dit bekwam me slecht duizend meter verder, want de overblijvende atleten haalden me terug in. In de laatste 1500 meter speelde ik mijn pistebenen uit. Een versnelling bracht me terug tot bij de tweede vrouw(de Tsjechische Lenka Sibravova), erop en erover in de laatste 200 meter en finishen in 1u21'32". Uitstekende tijd en beste sinds 2003. Daarmee was ik dus meer dan tevreden. Ook Carine deed het zeer goed, haar 1u50'18" is een echte opsteker na enkele mindere weken. Rudy De Pauw klokte af in 1u33'25" en Jef Struyfs finishte in 1u25'27". Een opmerkelijke prestatie van Jef, want een week geleden beëindigde hij de befaamde en zware Transalpine Run , een meerdaagse wedstrijd op en over de Alpentoppen. Nog even wachten op de prijsuitreiking, dit werd een echt feest: Carine mocht als 3de bij de W40 op het schavotje, Rudy werd winnaar bij de M60, Jef werd 2de bij de M50 en ikzelf haalde ook een 3de plaats bij de M45. Met zijn vieren in de prijzen dus. Daarbovenop werd dorpsgenoot Maarten Van Der Donck eveneens derde bij de seniors in een scherpe 1u11'35". De kater van het PK is verteerd en de motivatie kreeg een verdiende opsteker. (Foto:Podium M45 met Jos Lemmens(winnaar),Raymond Billen en mezelf / bron: Lopersgroep Deurne, Petra Sterken).

3 opmerkingen:

Johan zei

Proficiat Dirk, van zo'n tijden kan ik maar dromen!

Johan zei

en aan Carine ook natuurlijk!!!!

Frans zei

Hee Dirk, ik dacht al dat ik jou zag lopen. Toen je voorbij was besefte ik het pas. Mooie tijd hoor, sterk met die harde wind. Ik moest snel naar huis omdatr we met de kinderen naar de film gingen, daarom de prijsuitreiking gemist.