zaterdag, juli 31, 2010

Van de bergen naar de 2 uur van Hertals.


De laatste twee weken zijn de loopschoenen bijna niet uit de kast geweest. Een bewuste keuze, na een mooi loop voorjaar. De conditie werd onderhouden met vooral bergop fietsen. Gisterenavond was het weer tijd voor een loopkoersje. In het kader van Herentals Feest werd voor de 6de keer de "2uur van Hertals" georganiseerd. Een loopevenement waarin je solo of in esfattevorm probeert van zoveel mogelijk kilometers te draaien. Het parcours is volledig uitgestippeld in het gezellige centrum van Herentals op het parcours van het na-Tour criterium wat plaatsvond op donderdag. Voor de eerste keer ben ikzelf gaan kijken naar dat na-Tour criterium. Het was wel eens plezant om Cancellara en Basso van dichtbij rondjes te zien draaien. Jurgen Van Den Broeck mocht als eerste over de streep rijden. Gisteren was het dus de beurt aan de lopers. Drie jaar geleden deed ik al eens mee aan deze 2 uur en rondde toen iets meer dan 28km. Een zeer gezellige bedoening op een zomeravond met veel volk en volle terrasjes. Het was een beetje afwachten wat het zou worden, bedoeling was om 24km te lopen , een rustige duurloop dus. Al snel bleek dat het beter ging dan verwacht. Na een uurtje kwam ik door aan iets meer dan 13km, in het gezelschap van de eerste dame, Ann De Coene. Nog geen meter geforceerd, de uithouding is mede door het intensief fietsen goed intact. Na 80 minuten "koers" besloot ik van even op het gaspedaal te gaan staan. Het tempo werd verhoogd naar iets meer dan 15km, en het vlotte goed. Op 10 minuten van het einde kreeg ik het iets moeilijker, even afzien en dan finishen met iets meer dan 27km in twee uur. Niet slecht voor een doorgedreven training. Na de wedstrijd sloeg de vermoeidheid wel toe, het was immers bijna een jaar geleden dat ik nog eens meer dan 25km gelopen had. Bij het ter persé gaan van dit verslag staat de officiële uitslag nog niet on-line , bericht later hierover dus. Mijn woordje van dank gaat uit naar alle supporters en bekende gezichten die ik gisterenavond tegenkwam. Merci voor de aanmoedigingen , het deed deugd ! (Met dank aan Nest Goossens voor de foto)

Geen opmerkingen: