maandag, augustus 02, 2010

Halve Triatlon Eupen





Gisteren was het de beurt aan mijn 2de halve triatlon van het seizoen. Plaats van de veldslag was Eupen, vorig jaar goed voor de organisatie van het BK op deze afstand. Een mooi zwemparcour aan het stuwmeer van de Vesder, een selectief fietsonderdeel in het natuurgebied van de Hoge Venen en een halve marathon door de heuvelende bossen. Mijn vorige deelname dateerde van 2008 en er waren 2 wijzigingen. Het zwemmen was van 2500m naar 1900m gebracht en bij het fietsen moesten we nu 5x aan de stuwdam afdalen en terug omhoog. Klimmen doe ik graag, maar ik denk toch sneller een verschil van 600m te kunnen zwemmen dan 5x deze klimhindernis te nemen. Het zou dus moeilijk zijn om mijn voorgaande tijd van 5u53 te evenaren. Het weer zat mee, geen regen en niet te warm. Het zwemonderdeel verliep vlot maar niet echt super in een tijd van 34'. Orientatie in open water en het zoeken van een goede positie blijft toch moeilijk. Een snelle wissel en op naar het fietsen. Van vorige maal herinnerde ik me nog dat het asfalt hier voor geen meter bolt en de verschillende stijgenspercentage's ervoor zorgen dat je nooit echt in een ritme komt. Toch ging het fietsen heel vlot. Eenmaal kreeg ik het benauwd door een flauwe plezante die door een megafoon afriep dat ik een rode kaart kreeg voor vermeend stayeren. Ik had daar een referee opgemerkt, maar was net iemand aan het voorbijsteken, 5' straftijd, voor wat? Na het fietsen en terug een vlotte wissel melde ik me aan in de strafbox, maar daar bleek mijn nr niet genoteerd. Als ik die gast tegenkom, krijgt hij de inhoud van mijn drinkbus om zich af te koelen :-). Het gevoel voor het lopen was niet goed, de benen voelden zwaar aan. Toch kon ik mijn tempo en hartslag aanhouden en ook geen last van een energietekort. De eerste ronde in 40', 2de idem en de laatste in 41'. De halve maraton wilde ik op dit zware parcour rond de 2u lopen en het werd 2u01'. Dus geslaagd. Door het betere fietsnr finishte ik in een tijd van 5u32', wat een verbetering van 21' was tov 2008. Terug tevreden dus van het conditieniveau. De tijd ligt eigenlijk in dezelfde lijn als Leuven. Binnen een paar weken vakantie en dan op naar de halve triatlon Gerardmer in de Vogezen, die nog pittiger beloofd.

2 opmerkingen:

Dirk zei

Knap gedaan, zouden de bergjes van Nederland het verschil gemaakt hebben?

Valerie zei

proficiat met je tijd