dinsdag, juli 06, 2010

Kans op supertijd gemist.


De laatste wedstrijd van het voorjaar werd gisteren afgewerkt in Tessenderlo. Daar vond de jubileumeditie plaats van The Classic, een sfeervolle stratenloop over 10km. Zondag was ik nog gaan kijken naar de doortocht van de Tour de France in Waarloos en dat was nog voelbaar in de benen. Gelukkig bleef de temperatuur gematigd rond de 22° en bleek er voldoende zuurstof in de lucht na de regenbuien van enkele uren ervoor. Werkmakker Ivan Cools daagt en nodigt me elk jaar uit voor deze goed bezette koers. Na een matige start kwam ik na enkele kilometers op toerental om halfweg door te komen in 18'16". Samen met Lierse atleet Tom De Crom bleven we opschuiven tussen de mensenmassa in een feestend Tessenderlo. Het parcours is wel snel, maar toch ook niet, de vele bochten in centrum en de drie klimmetjes die moeten bedwongen worden maken het niet makkelijk. Aan de 8ste kilometer is het beste eraf, op karakter naar de finish. Net voor de laatste 1000 meter voel ik dat mijn veter loszit. Snelheid maken op die manier zit er niet in, dan maar stoppen en zo snel mogelijk het euvel oplossen om terug te vertrekken. Alles bij elkaar kost me dat toch 15 seconden. Terug gaan lopen is dan niet zo simpel, ritme gebroken en benen verzuurd. In een onvoorstelbare laatste 600 meter probeer ik nog wat goed te maken en het loont. Finish in 36'42" , een uitstekende tijd. Na de aankomst voel ik wel dat ik diep gegaan ben, maar dit is de beste wedstrijd van dit jaar tot nog toe. Als ik het veterprobleem verreken moet een tijd van rond de 36'30" er zeker ingezeten hebben. Hiermee wordt het eerste loopdeel van 2010 afgesloten. De komende weken gaat de fiets iets meer in beeld komen, en zal de loopconditie onderhouden worden. (Foto: op de finishlijn alles eruit gehaald; met dank aan fotograaf Stefan Bomans)

Geen opmerkingen: