vrijdag, mei 02, 2008

Verandering van broek doet eten.

Een rare titel als je het mij vraagt...... Vandaag ruilde ik de loopbroek voor de fietsbroek(die met zeemvel in). Na de marathontraining werd het tijd om ons aluminium ros nog eens van stal te halen. Rustig beginnen is de boodschap, en dus genoot ik van het lentezonnetje. 55km in iets meer dan twee uur, leuk. Morgen ga ik terug een beetje lopen, kwestie van aan te voelen hoe het met de spieren gesteld is. De komende twee maanden zal de fiets elke week diverse keren van de haak komen. In juli staat er namelijk een fietsvakantie met mijn broer gepland in de Franse Alpen. De volgende bergen gaan daar bedwongen worden: Col de Montgenevre, Sestrieres, Col d'Izoard(langs beide kanten), Col du Granon, Col de Lautaret, Col du Galibier(langs beide kanten), Col du Telegraphe, l'Alpe D'huez, Les deux Alpes, Col d'Ornon en de Col de Vars. Een hele boterham dus. Het is niet de bedoeling om koers te gaan rijden, in de eerste plaats moet het uitermate plezant worden, en zullen we vooral genieten van het schitterende berglandschap. Hopelijk gaat de zon een beetje schijnen in mei en juni.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een flink deel van die cols staan dit jaar (van 17 tot 21 juni) ook weer op ons menu, Dirk. Groot gelijk trouwens om ze niet "à bloc" op te rijden, maar nog wat over te houden om te kunnen genieten van de vaak indrukwekkende omgeving. Op Alpe d'Huez na huldig ik dit jaar zeker hetzelfde principe! De boog staat al het ganse loopseizoen strak gespannen, tijdens de vakantie mag het dan af en toe wel eens wat meer op't gemakske gaan... Misschien komen we elkaar ginder wel tegen, zodat we een paar beklimmingen samen kunnen doen. Ik kijk er alvast geweldig naar uit!

Maarten