zondag, mei 18, 2008

Aquacross, tevreden...of net niet?

Vandaag was het mijn eerste wedstrijd van het jaar. De aquacross Brugge. Een zwemloop van 500m zwemmen en erna 5.2km lopen. Ik kon eens testen of ik werkelijk iets verbeterd was in een wedstrijdsituatie. En ik kan eigenlijk wel tevreden zijn. Het zwemmen waren 20lengtes in het zwembad, daarna voor een wissel naar de cabines op het 1ste verdiep en dan zo vlug mogelijk naar beneden om de loopproef af te werken. Het zwemmen ging goed, alleen zat ik in dezelfde baan als latere winnaar Koen Veramme, de winnaar ook van de sprinttriatlon vorige week in Geel, precies een speedboot, niet zo goed voor de moraal. Maar met een netto zwemtijd van 8'11" ben ik toch zeer tevreden. Ik kon snel wisselen zodat ik in 2de positie lag, maar werd tijdens de 2de km bijgehaald door een sterke loper, ik had geen kans om die te volgen. Na 2km kwam er nog een jeugdige Brugse triatleet bij mij. Om beurten probeerden we te versnellen, maar op de laatste km moest ik toch plooien, hij begon aan 17km/u te lopen en dat kan mijne motor nie lang trekken. Tja, je wordt ouder papa, 42jaren laten zich voelen. Dus met een 4de plaats net geen podium. Jammer, het was dichtbij. Maar eigenlijk kan ik heel tevreden zijn. Met 30'24" strandde ik op 3'29" van de winnaar Koen Veramme (26'55") en vooral heb ik mijn persoonlijke besttijd op de 5km van 20'37 op 19'50" gebracht.
Voor Lore was het wel feest. Met 36'26" eindigde ze op de 2de plaats bij de dames. Er had misschien wel meer ingezeten. Tijdens de zwemstart kreeg ze een flinke slok water binnen en moest hiervan bekomen tijdens de rest v/d zwemproef, zodat ze als 5de dame uit het water kwam. In het lopen kon ze oprukken naar de 2de stek, met de nr1 steeds in het vizier. Ze liepen aan het zelfde tempo, spijtig van het zwemmen, misschien had er hier een sprintduel ingezeten. Maar toch een podiumplaats, een mooie trofee en een waardebon van 15€ bij Runningcenter Brugge. En teveneens had Lore geen last meer ondervonden van haar knieblessure opgelopen op de Antwerp marathon.
Ook ons nichtje Margot mocht op het podium. Tijdens de zwemloop voor de kids had ze de snelste zwemtijd en mocht zo op het hoogste schavot plaatsnemen. De podiumers werden nog gefotografeerd door de plaatselijke pers voor een artikel in het Brugsch Handelsblad.
Onze foto's volgen later.

4 opmerkingen:

N.N zei

Hoi, merci voor je reactie op mijn blog. je zwemtijd daar kan ik echt niet aan tippen, zeer sterk, ik zal nog heel veel baantjes mogen trekken wil ik ooit in de buurt komen ... ! mvg coopman Lorenzo

Anoniem zei

Knap gedaan Johan,de form is stilletjesaan aan het komen! Ook een dikke proficiat aan Lore, mooi op de 2de plaats, dat is motiverend !

Anoniem zei

Hallo Johan,

Amaai, je conditie is blijkbaar sterk verbeterd!! Vooral je zwemmen is er sterk op vooruit gegaan !! Sterke wedstrijd doe zo verder

Gr Reggy

Anoniem zei

Hej,
Je was echt sterk hoor in Brugge! Toen ik bij je kwam lopen en de eerste maal probeerde te ontsnappen wist ik dat het nog ongelofelijk lastig en slopend ging worden.
Groetjes,
Tim (de brugse jeugdige triatleet van in je tekstje)

PS: mooi verslag trouwens en nog heel veel succes in je voorbereiding op Frankfurt en evt. andere wedstrijden!