zondag, mei 18, 2008

Fietsen als afwisseling.

De afgelopen week ben ik terug een beetje gaan lopen. Na twee weken van relatieve rust stond de loopteller deze week op een totaal van 45km. Gisteren bij wijze van test een tempoloop gedaan van 7km. De bedoeling was om een wedstrijd te simuleren, maar dat viel een beetje tegen. De eerste 2km gingen nog vrij vlot aan 16km/u maar daarna stokte het tempo. Een vermoeid gevoel maakte zich meester over het ganse lichaam. Uiteindelijk kwam ik toch nog iets boven de 15km/uur uit. Misschien is dit wel een gevolg van de vele fietskilometers die ik tijdens de rust(loop)periode heb gedaan. Komende zaterdag staat er immers een 120km lange tocht op het menu in de Vlaamse Ardennen met maar liefst 19 hellingen. Een kennis van me die in Waregem woont heeft het parcours uitgestippeld en dat gaat van Waregem tot in Geraardsbergen met finish op de legendarische Muur. Daarom ben ik als de bliksem na de marathon de racefiets opgesprongen. De eerste week had ik nog wat last van achterwerk en nek, maar dat is intussen als flink gebeterd. De laatste drie zondagen stond er telkens een rit van bijna 100km op het programma, die ik samen met fietscollega Stefan bedwong. Het parcours liep bewust richting Hageland, om daar een beetje te "proeven" van de plaatselijke hellingen. Vorige week deden we de omgeving aan van Scherpenheuvel, met de Poggio (Grasbos) van Diest, en vandaag stond de omgeving van Aarschot aangestipt. Daar lagen voor ons enkele mooie , nog niet bedwongen hellingen. Intussen heeft een bloedonderzoek uitgewezen dat alles vrij goed in orde is. Komt er nu op aan van de afwisselende loop/fiets trainingen goed te doseren. De fietsuitstappen blijven natuurlijk op de eerste plaats voornamelijk toeristisch, terwijl ik de loopkilometers niet wil verwaarlozen. Verder heb ik dit weekend een beetje in de sport geïnvesteerd. Als dagelijkse brildrager is het niet makkelijk om naar een zonnebril over te schakelen tijdens het sporten. Daarom schafte ik me een sportzonnebril op sterkte aan van een bekend sportmerk. Het brilletje ziet er zeer goed uit, en heeft verwisselbare glazen voor zonnig of bewolkt weer. Vanaf volgend weekend kan ik hem gebruiken. Ga ik misschien dan ook wat harder kunnen lopen?

Geen opmerkingen: