dinsdag, mei 06, 2008

Daar is de lente, daar is de zon...

Joepie, eindelijk. Met ontblote kuiten en korte mouwen de weg op. Gedaan met dikke wintervesten, thermo shirts, lange koersbroeken, wintermutsen en dito handschoenen. Leve de minirokjes, topjes en ander moois om naar te fluiten. De goesting is terug, de vermoeidheid lijkt voorbij. Ik zal me moeten intomen om niet teveel kilometers te rijden.
Over rijden gesproken, vorige woensdag was het moment voor mijn 2de lactaattest. Over het resultaat kan niet echt volledig tevreden zijn. Mijn vermogen bij 2mmol en 4mmol was hetzelfde gebleven als in Januari. Tuurlijk, nog steeds stukken beter dan vroeger, en zo'n test meet enkel het vermogen die je bij een bepaalde hartslag en lactaatwaarde hebt en niet hoeveel je capaciteit of anders gezegd de uithouding gestegen is. Maar toch, Dr Vanelslande had ook liever de curve lager gezien. Positief is wel dat ik voor het eerst erin slaagde om de volle 3' de 300W rond te draaien en zelfs nog een halve minuut de 350W. Al bij al vind ik dat ik ondanks de gedane trainingsarbeid weinig progressie geboekt heb in het zwemmen en fietsen. Wat wel veel verbeterd is naar mijn gevoel is mijn lopen. Trage duurlopen kan ik een kilometertje per uur vlugger lopen met dezelfde hs dan vroeger, ondanks de "beperkte" looptraining. Ttz. voor de marathon training liep ik meer km, maar maakte minder progressie en was vlugger geblesseerd.
Ook de koppeltrainingen fietsen/lopen gaan vlot, de benen willen direct mee na de wissel.
Volgende week samen met Lore een eerste test in de zwemloop van Brugge.
Intussen is ons "massagekamer" klaar. Nu nog ons diploma sportverzorger halen en we kunnen er aan beginnen.

Geen opmerkingen: