dinsdag, mei 13, 2008

Leie


'T zwom toen nog vis in de Leie, ... Ooit een plaatselijke hit van wijlen Johny Turbo, stadsgenoot van de sportieveling Ozark Henry. Jaja, de Leie speelt momenteel een belangrijke rol in mijn voorbereiding op de Ironman. Een lange duurloop, ik heb een geknipt parkoer langs de leieboorden. Interval trainingen op de fiets, inderdaad verkeersvrije en ellenlange asfaltstroken langs de Leie. Sedert gisteren komt daar nu ook zwemmen bij. Met de club in Vosselaere put, een afgesloten meander van de oude Leie kan je enkele kilometers open water zwemmen zonder hinder van boten en bezoedeld water. Gisteren waren enkel eenden en grazende koeien langs de boorden onze toeschouwers. Zalig, alleen, dat zwemmen in wetsuit wilde niet lukken. Mijn pak spande teveel rond mijn schouders en armen zodat ik het voordeel van beter drijfvermogen weer kwijtspeel aan krachtverlies door het insteken. Ook het orientatievermogen in open water is nog steeds een groot probleem. Ik zwem meer zigzag dan rechtdoor, als dat niet beter wordt in Frankfurt dan zwem ik daar dubbel zoveel km. Vorige week heb ik nog eens uitgetest hoeveel zweetverlies ik heb per uur lopen. Belangrijk, aangezien de marathon in de middag wordt gelopen en er gewoonlijk temperaturen rond de 28 graden worden verwacht. En ik kan niet zo goed tegen de warmte. Op 2uur lopen tijdens de middag bij 27° in de D2 zone, verloor ik 2,5l zweet en had 2l gedronken. Dat wordt dus nog meer drinken, en 't mogen spijtig genoeg geen Leffe's zijn.
Zaterdagmorgen dan weer zijn we met de plaatselijke WTC club op "bedevaart" naar Halle getrokken. 's Morgens om 5u op de fiets voor een rit van 150km. Ieder gewapend met een schaar. Wij zouden dat splitsingsprobleem van BHV eens rap gaan oplossen zie. Gewoon de schaar derin. Voila, Halle zou rap gesplitst zijn.
Dit weekend is het eigenlijke triatlon seizoen op gang geschoten met de niet-stayer (er mag niet in het wiel worden gereden) wedstrijden van Geel en Seneffe. Clubgenoten Edward, Stijn en vooral nieuwkomer Frederic met een fietsgemiddelde van boven de 40km/h, deden het goed in Geel. Karl en Sophie in Seneffe. Iron lady Sophie stond zelfs op het podium als 2de in de algemene stand. Straffe madam.

Geen opmerkingen: