zondag, februari 24, 2008

Buikgriep voorbij in Tilburg.


Oef, we zijn er vanaf. De naweeën van het maag-en darm virus hebben nog tot half van de week zich doen gevoelen.Daardoor heb ik enkele trainingen geschrapt.Intussen is 4/5de van ons gezin ziek geweest. De zwaarste training heb ik afgelopen donderdag toch kunnen afwerken.Dus hield ik het op vrijdag en zaterdag rustig (met een uurtje joggen op vrijdag) zodat ik vandaag toch nog vrij fris aan de start kon staan van de 15km van Tilburg. (een koers die kadert in de 30km van Tilburg). Achter het stadion van ere-divisie club WillemII bevond zich het epicentrum van het loopgebeuren. Op de mooie tartanpiste van AV Attila was alle accomodatie voorzien. Met een klein hartje (en lang niet de beloofde 15 graden vandaag) stonden we met een honderdtal atleten klaar omstreeks 11u15. Forerunner in de aanslag en weg ermee. Een behoudende start was zeker de bedoeling na de gebeurtenissen van de afgelopen week en daar hield ik me dan ook aan.Het werd een inhaalrace, en naarmate de wedstrijd vorderde voelde ik me beter en beter. Het parcours was vrij simpel,op een fietspad richting Hilvarenbeek, keerpunt nemen en langs dezelfde weg terug. Aan de finish laaide de hoop nog even op dat ik misschien op het podium zou kunnen staan in mijn leeftijdscategorie, maar die vlieger ging niet op. Uiteindelijk werd ik bij de M35 zevende in 57'49", geen onaardige tijd na alle wee van de afgelopen week. In de totaaluitslag van de 15km legde ik beslag op een 10de plaats. Nog maar eens een bewijs dat de categorie M35-45 duidelijk de zwaarste is. En de conditie, die is nog in orde , dat was dan toch het beste nieuws van allemaal.(foto: start van de 15km-bron:Av-Attila)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nummer 529 ziet er niet goed uit. Zo'n blaaskaken :-)

Anoniem zei

Rustig Dirk, als ge zo goed doorgaat, loopt ge nog de stenen uit de straten van Wenen.