donderdag, mei 17, 2007

Mooie derde plaats in vroegere woonplaats

Ondanks het feit dat ik al meer dan 21 jaar weggetrokken ben uit mijn vroeger dorpje Wechelderzande, keer ik er nog steeds graag terug.Niet alleen omdat er nog vele familieleden wonen, maar ook omdat het een prachtige rustige stek is midden het Kempense groen.Buiten dat er meer dan tien jaar geleden een veearts brutaal werd vermoord, leeft dit dorpje in volstrekte anonimiteit.Tijdens de jaarlijkse loopwedstrijd van de plaatselijke voetbalclub(telkens de avond voor Hemelvaart)teken ik dan ook altijd present.Het doet deugd om nog eens enkele (nu reeds oudere)dorpsbewoners terug te zien.Fris temperatuurtje gisterenavond , maar prima loopweer.Na lang twijfelen besluit ik de middelste afstand te nemen (8km) in plaats van 4km.Misschien kan me dit later zuur opbreken,maar voor de start heb ik al besloten om het in de eerste ronde wat kalmer aan te doen.Niet al te snel starten dus, er zijn altijd wel van die "snelle" mannen in de beginfase die na enkele kilometers reeds om hun moeder beginnen te roepen. Ik beland na een tiental minuten in een tof groepje, met veel (voor mij dan toch)bekende lopers ; maatje Koen Willemsen, Tom Van Gestel, Herman Bastiaens en Ludo Glassee.Buiten Van Gestel allemaal deelnemers aan de langste afstand, de 12km.Na 1 ronde blijven we nog met twee over, ik samen met Koen Willemsen.Vooraf hadden we een afspraak dat ik een beetje voor hem zou "hazen", als de situatie dit zou toelaten.Na 5km zet ik een serieuze versnelling in, en halen we nog enkele lopers bij.Daarna is het vet wel van de soep, ook omdat ik twee dagen geleden nog een stevig duurloopje heb gedaan van bijna 16km, en dat doet zich gevoelen in de benen.Aankomst in 29'53", en een mooie derde plaats. Na controle bleek de afstand 8,2km te zijn, zeker dik tevreden dus.Winnaar van de 8,2km werd collega Kasteelloper Maarten Van Der Donck, die de laatste maanden erg goed bezig is . Wie ook zeer goed aan het lopen is , is mijn eigen vrouwtje . Zij eindigt als 4de vrouw op de 8,2km in een schitterende tijd van 38'10".

Geen opmerkingen: