zaterdag, mei 12, 2007

Averegtenjogging een succes

Gisterenavond stond voor mij wederom een 5km wedstrijd geprogrammeerd , kwestie van de snelheid terug wat in de benen te krijgen.Het decor was het prachtige provinciale bos van de Averegten in Hallaar. Een snel parcours , tegenstand, en een wind die meer mee dan tegen zat moesten zorgen voor een snelle tijd.Stevige bezetting in de zuidkempense gemeente , want op de kortste afstand stonden maar liefst 363 deelnemers aan de start.Na de traditionele schermutselingen vlak na de start, werd er al meteen een strak tempo opgelegd.De tussentijden logen er niet om; 6'50" na 2km , en 10'24"na 3km. Heel snel dus , en al gauw vielen de eerste gelosten. Ik kon ongeveer een 12de plaats aanhouden, maar naarmate de wedstrijd vorderde schoof ik nog enkele plaatsen op. Uiteindelijk liep ik over 5270 meter een tijd van 18'37" naar een zeer mooie 9de plaats. Bijna tegen 17km/u , dat was lang geleden. Alles naar wens dus en met nog een korte wedstrijd in het vooruitzicht volgende week in Wechelderzande , hoop ik klaar te zijn voor een goeie 10 mijl komend weekend in Oostmalle.Dochter Emma liep eveneens een mooie tijd over de 5km(25'41") en Carine deed over de 15,21km , 1u15'45".

1 opmerking:

Anoniem zei

Proficiat alledrie!