woensdag, mei 23, 2007

42 jaar...

Overmorgen komt er een cijfertje bij voor mij.Op 25 mei wordt ik 42.De afstand van de marathon.In die 42 jaar is er veel veranderd.Dat wordt goed aangegeven door de "Fixkes" met hun mooi Nederlandstalig lied.In onze jeugd was ravotten en spelen onze hoofdbezigheid.Ik herinner me nog zeer goed dat we in ons klein dorpke een "wielerkoers" organiseerden onder elkaar met onze gewone fietsen.Mijn geel t-shirt uit de kleerkast deed dienst als gele trui voor de leider.Mijn eerste loopwedstrijdje (in een drassige weide op 200 meter van ons huis) staat ook nog steeds in mijn geheugen gegrift.Ik eindigde als 22ste op 26 lopertjes en mijn prijs was een plastieken voetbal,waar weken later nog mee werd "gesjot"en die elke avond mee naar de slaapkamer ging.Intussen ben ik 529 wedstrijden verder en 31 jaar ouder. De tijd vliegt.... Nu zondag start ik in mijn 9de "20km" van Brussel. Wat het gaat worden, daar heb ik het raden naar. Het ijzertekort waar ik mee kamp doet zich goed gevoelen.Ik ben meer vermoeid dan anders.Laten we er in Brussel vooral een feest van maken.Ik wil nu al veel succes wensen aan mijn vrienden en vaste lezers van deze weblog die ook starten , waarvan ik er enkele noem: Carine,Jan,Lore,Johan,Valerie,Maarten en Linda : veel succes zondag in Brussel ; geniet ervan !!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt, Dirk, ook veel succes aan gij en Carine. Misschien zien we elkaar daar wel ergens aan de aankomst.

groetjes,
Lore

Anoniem zei

Aangezien je niet gereageerd heb op mijn sms wens ik je via deze weg nogmaals van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Via deze weg wens ik ook iedereen een goede 20km van Brussel. Het uitlopen is al op zich een hele prestatie. Tot zondag (misschien).