zondag, mei 20, 2007

Matige tien mijl in Oostmalle

Vandaag trok ik met vrij veel ambitie naar Oostmalle voor mijn eerste tien mijl in bijna twee jaar tijd.Afgaande op de voorbije wedstrijden zou een tijd onder het uur vrij realistisch geweest zijn.Maar 16km is geen 5 en ook geen 8km wedstrijd en dat zou ik al snel ervaren.Geen echte sterke bezetting en vanaf de eerste kilometers waren een negental atleten vooraan te vinden.Het tempo ging iets te snel voor mij,(eerste km in 3'34",tweede km in 3'42") en het goede gevoel in de benen was er vandaag niet.Op het mooie maar niet makkelijke parcours van "Park de Renesse" moesten er drie ronden van iets meer dan 5km worden afgelegd.Reeds na de eerste ronde had ik lood in de benen,en was het overleven.Driekwart van de wedstrijd liep ik alleen, vechtend tegen mezelf.Af en toe kreeg ik het gezelschap van een loper die uit de eerste groep was weggevallen,maar tegelijkertijd werd ik ook ingehaald door enkele atleten die trager gestart waren.Dit was niet echt mijn dag, aan het weer lag het niet, want een aangename temperatuur en lichte regen zorgden voor goed loopweer.Ik eindigde in 1u01'56", weg droom van minus een uur, maar wel op een mooie 12de plaats.(128 aangekomen lopers).Vermoeidheid speelde me tijdens en na de koers parten, waarschijnlijke te wijten aan ijzertekort,wat een recent bloedonderzoek aan het licht bracht.Afgelopen woensdag in Wechelderzande was ik eigenlijk al voluit gegaan, en dit was duidelijk nog niet verteerd.Tja, 't is maar een loopkoers hé, we gaan een beetje rusten, want volgende week wacht de hel van Brussel.

Geen opmerkingen: