donderdag, december 02, 2010

Fris, kouder, koudst.

Lopen bij koude temperaturen is altijd een beetje aanpassen. Op mijn laatste snipperdagje gisteren trok ik er met Garri op uit voor een duurloopje van 15km. Een ijzige oostenwind(en dat is nog zacht uitgedrukt) maakte het niet makkelijk. Gelukkig lagen de wegen rond Vorselaar en Herentals er nog redelijk goed bij. Vandaag was dat al een beetje anders. Deze morgen met de fiets op weg naar het werk reed ik sneller dan de meeste auto's. Het bleef sneeuwen tot net voor de middag. Vanavond deed ik een pittige training op het sportcentrum. Niet de beste, maar wel de veiligste plek om te trainen bij dit weer. Lopen door 8cm sneeuw is echter niet gemakkelijk, wroeten en wringen om het juiste tempo te vinden. Nochtans is lopen bij deze omstandigheden zeer arbeidsintensief en ik genoot ervan. Moeilijk gaat ook op de witte ondergesneeuwde sportvelden. Hoewel donderdagavond een trainingsavond van de Kasteellopers is, waren er maar twee lopende leden. Ikzelf dus en Jeff Laenen. Spijtig voor een club van meer dan 100 leden. Waar zitten de atleten? Is het in de warme zetel zoveel beter? Geven de borreltjes een averechts effect? Is de stap naar de deur te moeilijk bij deze koude? Of is de winterslaap ingetreden? Wie zal het zeggen? Deze jongen had een zalig gevoel na het verkwikkende loopuurtje en dat is het belangrijkste.

Geen opmerkingen: