vrijdag, december 31, 2010

Wel naar Hilvarenbeek, niet gestart.

Het loopjaar 2010 is in mineur geëindigd. Twee dagen geleden besliste ik nog om mee af te reizen naar Hilvarenbeek voor de Oudejaarsloop aldaar, een wedstrijd over 10km. Met Maarten, Gunter en Paul dus op weg naar Nederland. De start heb ik echter niet gehaald. Het liep mis bij de opwarming, twee verkrampingen aan de adductoren na 1500m loslopen deden me wijselijk beslissen om niet verder aan te dringen. Reeds gisteren tijdens de rustige duurloop werd ik naar het einde toe een lichte verkramping gewaar op de gevoelige plek, maar een nachtje rust en een goeie massage zouden wel soelaas brengen, niet dus. Dan maar het verstand gebruikt, gedoucht en gaan supporteren voor de collega's. Gunter Geens won met een straat voorsprong in 31'34". Een zieke Maarten Van Der Donck werd 8ste in 35'05". Paul Denolf finishte bij de M45 als 8ste in 38'37". Ook mijn blogmaatje uit Nederland Frans Pasmans was van de partij, Frans traint hard voor de Rotterdam marathon en dat werpt zijn vruchten af; hij werd 3de in 33'06". De adductoren blessure is allicht het gevolg van een slipper op het ijs enkele dagen geleden, waardoor ik net niet op de grond belandde. De slechte staat van het parcours op de looptoertocht is dan waarschijnlijk de bekende druppel geweest. Ik hoop maandag terug te kunnen lopen. Ook zonder deze laatste wedstrijd is 2010 een prachtig sportjaar geweest. Het jaarverslag volgt binnen enkele dagen. Aan u allen: een gezellige jaarwisseling gewenst en een gezond en sportief 2011!!

Geen opmerkingen: