zaterdag, november 27, 2010

Lierke Plezierke.


Na twee weken van relatieve rust ben ik deze week terug aan het trainen geslagen. Met een vlotte duurloop op maandag en dinsdag ging het woensdag al wat minder vlot. Een vermoeid lichaam kan je nu eenmaal minder goed trainen. Rudy De Pauw overtuigde me om vandaag mee te gaan naar de eerste van vijf natuurlopen in Lier, kwestie van terug wat loopritme op te doen. Ik stelde me vooraf geen al te hoge verwachtingen. Het is daarenboven koud en ik ben meer en meer een lente/zomer type geworden. Met Rudy heb je steeds een gezellige babbel in de wagen en dat is altijd meegenomen. Mijmeren over de vroegere atletiekjaren en straffe verhalen bovenhalen doen de rit gevoelig minder lang lijken. Beiden gingen we in Lier voor de 10km. Door een wijziging van de start bleek deze afstand er bijna 11 te zijn , de Garmin gaf uiteindelijk 10,8km aan. De verandering van startplaats bleek geen goed idee; ze ligt wel vlakbij de finish , maar na 20 meter de Netedijk oplopen is ook niet alles. Ik liet me dus goed insluiten wat een trage openingskilometer tot gevolg had. Geen paniek uiteraard, deze natuurloop is er in de eerste plaats om bij te trainen. Twee snelle kilometers brachten me dan rond de 25ste plaats. De koude viel uiteindelijk nog mee, al was deze wel goed voelbaar op de longen. Ik kon een tempo vasthouden van ongeveer 3'50" a 3'55"/km, echter aan km9 was het beste eraf. Wegens geen directe concurrentie liet ik me op de atletiekpiste uitbollen. De eindtijd was 42'24", nog niet eens zo slecht. Mijn kompaan Rudy liep naar een zeer goeie 45'20" , dat belooft voor de Zandboscross over veertien dagen in Nederland. Het leuke aan deze wedstrijden is dat je veel oude bekenden tegenkomt, altijd plezant. Ik vertelde dan ook graag honderduit over de NYC belevenis van drie weken geleden. Volgende week bouwen we verder richting wedstrijden in december. (Foto: met " Runnersworld Dreamteamer" Koen Van Der Jeugt- fotobron: Ac Lyra)

Geen opmerkingen: