donderdag, december 30, 2010

Goed begonnen is soms half verloren.

Nog excact 12 weken tot de marathon van Rome. Na een rustige overgangsperiode na de marathon van Berlijn was het tijd om deze week aan een nieuw 12 weken programma te starten. Een nadeel, koning winter was nog in het land. De voorbije weken trainde ik geregeld op de loopband, maar eigenlijk vind ik dit oersaai. Ondanks de gladde wegen toch besloten om dinsdagavond de loopschoenen aan te trekken voor een training langs de Leie. Ik had het kunnen weten. Toen ik halverwege was en steeds de gladde stukken kon ontwijken verkeek ik me op een donkere plek op het asfalt. De ingebeelde schaduwvlek bleek een gat in het asfalt te zijn en enkele tellen later lag ik tegen de vlakte midden in het smeltwater. Mijn enkel voelde pijnlijk aan en de knie was ook geraakt. Een poging om terug te lopen mocht ik bij de minste loopbeweging opbergen. Daar stond ik, alleen, kletsnat op een goeie 4km van huis bij vrieskou langs een verlaten jaagpad. Er zat niets anders op dan naar huis te strompelen. Met verkleumde handen en bibberend van de kou thuis gekomen. Een ijspack op de verstuikte enkel verlichtte de pijn. 'S anderendaags echter kon ik haast de trap niet meer af en zat de enkel blauw en dubbel dik. Bij de dokter op controle geweest: verdict 2weken niet meer lopen en zeker 6 weken vooraleer de gewrichtsbanden herstelt zijn. Hoe was dat spreekwoord weeral van "goed begonnen is half gewonnen"?

1 opmerking:

Dirk zei

Oei, dat is geen goed nieuws ! Kan erover meespreken, hier ook veel gladde wegen maar gelukkig nog niet gevallen. Ik wens je alvast een snel herstel toe en laat ons hopen dat Rome niet in het gedrang komt. Nog een goeie oudejaarsdag gewenst en een zalige 1ste januari !