maandag, februari 01, 2010

Spierkater.

Geen Berlaerloop in Koewacht afgelopen weekend voor mij , want er stonden enkele werkzaamheden te wachten. Het plat dak van onze garage heeft een nieuwe afwerklaag nodig en daar moesten enkele voorafgaande klusjes gebeuren. De schouw werd afgebroken en de oude dakrand verwijderd. Een kleine halve dag heb ik in alle standen staan kappen met mijn breekijzer en stevige hamer. Het zonnetje was wel heerlijk en deed de versgevallen sneeuw smelten. Vandaag werd ik dan geconfronteerd met de gevolgen van de weinig gebruikte spieren. Overal deed het pijn, maar dan vooral de bil-en heupspieren. Van lopen was wel sprake, maar sneller dan 11km/u ging echt niet vanavond. Gisteren echter wel: na een moeizame eerste 5km kon ik later toch vlot lopen en nog een duurloop uitbouwen van 15km. Maar vandaag dus niet , niks meer gewoon............. De duurloop op zondag ging nog maar eens over ondergesneeuwde wegen, benieuwd hoelang de achillespezen dit nog gaan uithouden. Het wordt tijd voor een fikse dooi, en een graad of tien warmer.

Geen opmerkingen: