dinsdag, februari 09, 2010

Blessure aan dijspier.

Het is weer van dadde. Gisterenavond voelde ik het in de laatste kilometers al aankomen... last aan de binnenzijde van de rechterdij. Eerst dacht ik dat de pijn vanuit de lies kwam, maar vandaag na 4km werd het duidelijk dat het niet zo was. Verstandig gestopt met lopen van zodra de pijn te hevig werd. Thuis snel even in de atlas gekeken en wellicht gaat het om een blessure van de "lange aanvoerderspier" of de "slanke spier". Beiden lopen aan de binnenkant van de bovenbenen. Is het toeval dat ik een dikke week geleden daar ook de meeste pijn had na de dag breekwerk thuis en de meest ongewone situaties waarin mijn benen zich de ganse dag moesten wringen ? Na twee dagen kon ik echter wel terug lopen zonder stijve pijn en tijdens de verdere trainingen werd ik geen ongemakken gewaar. Meer zelfs : ik rondde een schitterende week van meer dan 80km en enkele vlotte trainingen. Tot gisteren , en vooral vandaag dus, wijselijk gestopt na 4km. Als ik er over nadenk allicht toch een onrechtstreeks gevolg van de werkzaamheden van een week geleden. Waarschijnlijk gaat het om een verrekking (in het beste geval).Daarbovenop is het weer terug koud, ook al niet goed voor de spieren. Het wordt hoogtijd voor zachtere temperaturen! Morgen neem ik in ieder geval een rustdag en de wedstrijd in Lier nu zaterdag zal ik aan mij laten voorbijgaan.

1 opmerking:

Johan zei

Ja Dirk, we worden er ook nie jonger op hé, blessure's zijn daar blijkbaar ook bij. soigneerd je goe en tot zondag