zaterdag, februari 27, 2010

Overwinning op halve marathon van Eersel !

Met enkele grote vraagtekens reisden we vanmorgen af naar het Nederlandse Eersel, net over de grens bij Eindhoven voor de jaarlijkse "Jan Kolenloop"(halve marathon). Zo had ik na de lichte bilblessure geen flauw benul van het huidige vormpeil. In het begin van de week werkte ik echter nog wel twee pittige trainingen af, die me wat vertrouwen gaven. Met kleppers Paul Denolf en Maarten Van Der Donck als reisgezellen kon ik niet anders dan er mijn beste beentje voor te zetten. Vijf minuten na de start klaarde het op en werd het droog. Een vrij strakke Zuidwester zorgde voor de nodige moeilijkheidsgraad. Het parcours gaat over twee ronden van 10,5km dwarsdoorheen een prachtig natuurgebied, overal verhard, maar niet altijd lichtlopend. Mijn voornemen was zeer behoudend te starten en zo geschiedde, als snel verzeilde ik in een vrij grote groep van een 15-tal lopers. De doortocht na 10km werd afgeklokt in 39'35", en buiten wat stroeve kuiten waren de benen en de moraal nog fris. Aan de 14de kilometer, net voorbij het stuk waar de wind pal op de kop stond, ging ik aan de haal. De groep was intussen uitgedund tot 5 eenheden, voor mij geen atleet meer te bespeuren.Belangrijkste doel was nu om deze plaats te behouden. Het eerste gedeelte van de wedstrijd liep ik tegen mijn natuur in, zonder één meter kop te doen. Op 4km van het einde versnelde ik nog eens en liet mijn laatste medegezel ter plaatse. De laatste kilometers werden afgelegd beneden de 3'50", het krachtenarsenaal was dus nog niet leeg. 8ste plaats in totaal in een tijd van 1u23'22", luttele seconden onder de tijd in Lier van een maand geleden. Loopmakkers Maarten en Paul finishten beiden een eind voor mij, Maarten werd 2de algemeen en ook bij de seniors. Paul kwam als 5de aan, goed voor een 3de plaats bij de M45. Zijn categorie bleek de sterkste, als ik drie maanden ouder had geweest, zou ik hier pas als 5de zijn geëindigd. Het was in spanning wachten op de prijsuitreiking, een podiumplaats zou er nu toch inzitten, misschien??......... Verbazing alom toen ik als winnaar bij de M35 werd aangekondigd, yes eindelijk eens op het hoogste trapje in Nederland. Mijn eerste overwinning op een halve marathon. Drie podiumplaatsen voor de Kasteellopers, een dag om niet snel te vergeten. Een mooie beloning en een enorme motivatie om te blijven werken aan de conditie, en de bloemen.... die heb ik aan vrouwlief gegeven! De uitslag kan worden nagelezen op www.uitslagen.nl.

2 opmerkingen:

Johan zei

dikke proficiat Dirk!!!!!!

Valerie zei

Proficiat met je prestatie Dirk! Zie je wel dat je het nog kan ;-)