donderdag, augustus 21, 2008

Seizoen word voortgezet.


Na enkele dagen relatieve rust, kan het 2de deel van het seizoen aangevat worden. Zaterdag vertrek ik naar Houffalize voor de 125km lange Houffamarathon. Een MTB marathon in het hartje van onze mooie Ardennen. Begin september volgen dan vervolgens de Zwintriatlon, de Grand Raid Godefroy, nog een MTB marathon deze keer in Bouillon en de week erna, de 14de, de Flanders Field marathon. 42km van Nieuwpoort naar Ieper. Aangezien het dit jaar het 10jarig bestaan is, wil onze sponsor, die tevens hoofdsponsor is van de marathon de clubleden verwennen die de marathon finishen. Daarna volgen nog een paar kalme weken om me dan klaar te stomen naar het 2de hoogtepunt van het jaar. Eergisteren heb ik me dan toch ingeschreven voor, naar eigen zeggen v/d organisatie, 's werelds zwaarste winterduatlon op 21 december. "de Hel van Kasterlee". 15,2km lopen-105km MTB-30,4km lopen. http://www.winterduathlonkasterlee.be/ Dat word met mijn zwakke talent een start en een finish in het donker. Met 5clubleden, dat is 25% van het ledenbestand, staan we reeds op de deelnemerslijst. Ondertussen kunnen we tussen de regenbuien door genieten van de prachtige OS. Dinsdagmorgen vroeg om 4.00 zat ik reeds voor de buis om Croes en Zeebroek te volgen in de Olympische kwarttriatlon. Ze hebben het beiden schitterend gedaan. Croes kreeg tijdens zijn onsnappingspoging bij het fietsen geen ruimte, maar Zeebroek kreeg wel de vrijheid. Jammer genoeg was zijn voorsprong tijdens het fietsen niet voldoende om afstand te nemen van de nog sterkere lopers. Nochthans is Zeebroek ook geen zwakke loper, maar een snelheid van 19/u op de 10km is blijkbaar nog iets te zwak op dit niveau. In de zwintriatlon zijn beide Olympiers alvast present om het op te nemen tegen de vaderlandse Ironmantoppers Beke, Vanlierde en Vanhoenacker. Vanmorgen terug op hetzelfde vroege uur de 10km lange openwater zwemmarathon gevolgd met onze medaillekandidaat Brian Ryckeman. Hij geeft het werkelijk schitterend gedaan. Steeds vooraan meegestreden. Met een 7de plaats diende hij slechts 19seconden toe te geven op de laatste 500m ontketende Nederlandse ex-kankerpatient en wereldkampioen op de 25km Vanderweyden. En enkel 3seconden verwijderd van de 4de plaats. Ongelooflijk welke zwemsnelheden deze atleten halen op deze afstand. Met een eindtijd van 1.51'52" was de gemiddelde snelheid 11'11"/km. Op 1km is mijn beste tijd 17'30" in open water, die mannen waren 10km bezig! Zaterdag volgt voor mij nog een hoogtepunt met de MTB cross country, waar Paulissen, Nys en Meirhaeghe onze kleuren verdedigen. Ik kijk er naar uit.

Geen opmerkingen: