woensdag, augustus 20, 2008

Blessure genezen?

Tien dagen na mijn laatste looptochtje (en vijf kinébeurten verder) lijkt het erop dat de verkramping in de linkerkuit genezen is. Eergisteren mocht en kon ik al 20 minuutjes joggen en vandaag ging het richting half uur zonder pijn, weliswaar nog aan een zeer gezapig tempootje. Intussen kon de vrijgekomen tijd ingevuld worden met kijken naar de sport, want de Olympische Spelen vinden maar eens om de vier jaar plaats. Usain Bolt voorop. Buitenaardse prestaties van een buitenaardse atleet, maar wel mooi om te zien. Dat wordt weer smullen op de Memorial Van Damme..... Een oververdiende overwinning voor Constantina Dita op de marathon, die na al die jaren haar carriere een schitterend orgelpunt geeft. Spijtig dat een niet 100% fitte Paula Radcliffe af te rekenen had met krampen. Ook met volle teugen genoten van een sterk bezette 10.000 meter waar de koning (Haile) en de keizer(Kenenisa) samen streden voor het goud. Reeds 4 wereldrecords sneuvelden tijdens het atletiekprogramma in Peking, een bewijs dat de Spelen nog hoger staan aangeschreven dan de tweejaarlijkse wereldkampioenschappen. Verder keek ik zoals elke keer verwonderd naar de prestaties in het turntornooi, werkelijk prachtig hoe deze atleten hun sport uitoefenen. Het feest is nog niet gedaan, en laat ons hopen dat er nog een medaille uit de kast mag vallen voor de Belgen.
Vandaag schafte ik me ook het boek "Fietsen door de wolken" aan van Frits Bloemendaal. Een werkelijk schitterend boek dat vooral de cols beschrijft boven de 2000 meter in Italië, Frankrijk en Zwitserland. Een kleinood waar elke bergfietser bij gaat watertanden.
Alternatieven genoeg dus tijdens de rustperiode, maar stilletjesaan begint de loopmicrobe toch weer te kriebelen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie boek hé Dirk, ik heb hem ook liggen en ge zou direct terug de bergen willen intrekken.