zaterdag, juni 14, 2008

Spurt op de rollen.




Vorselaar verkeert dit weekend in feeststemming, en dat zal ik geweten hebben.Gisteren was er de 1ste estafettecorrida, vandaag zaterdag vond de 151ste jaarmarkt plaats. Onder een droge maar koele avondhemel heerste er weer een drukte van jewelste in het dorpscentrum. Toeval wil dat één van de plaatselijke verenigingen een "spurt op rollen" van 250 meter organiseerde. U kent dat wel, in dit geval 4 verschillende fietsen naast elkaar en daarachter een bord met vier wijzers. De pijl die het eerst aan de finish is heeft natuurlijk gewonnen. Meedoen dacht ik, ware het niet dat mijn drie tegenstanders niet van de minste waren: Peter Van Santvliet, Geert en Bart Wellens. En ik daar dus als vierde man bij. Oei oei niet afgaan hopelijk. Een insider had me van tevoren de raad gegeven om de rode fiets te nemen, ik kon toen al onraad ruiken. Gelukkig was het de gele fiets van Bart die niet goed vooruit kwam, maar een helpende hand zorgde er toch voor dat de gele fiets won. Mmmm, omkoperij? Of zat de mot in het aanwijsbord? We zullen het nooit weten. Het was wel een plezant moment, en ik was niet laatste............(met dank aan Thals fm voor de foto's)

1 opmerking:

Anoniem zei

Jawadde Dirk, en ze hebben u niet uit hun wiel kunnen rijden!