zaterdag, juni 28, 2008

Duel op het scherp van de snee.

Na de winst op het PK 10000 meter vorige week waren de verwachtingen hooggespannen voor de thuiswedstrijd gisterenavond in Vorselaar. Daar organiseerde de kwb voor de 18de keer de "kardinaalsjogging". Op het programma: 15km (drie ronden) op het bosrijke en voor het grootste deel onverharde parcours van het kasteeldomein. Na een fikse regenbui net voor de start waren de weersomstandigheden zo goed als ideaal omstreeks het startuur. De grootste tegenstand voor mezelf zou ongetwijfeld komen van club-en dorpsgenoot Paul Denolf, maar vorige week had ik nog bijna één minuut voorsprong op hem op het kampioenschap. Na een altijd snelle start werd het een scherp uitgevochten duel. Reeds in de eerste ronde namen we elk wat tempowerk voor ons rekening. Bij het ingaan van de tweede ronde van 5km voelde ik me echter zo goed dat ik de forcing ging voeren. Uiteindelijk nam ik op hem tot 30 meter voorsprong. Die kwam er niet zomaar, ik moest vechten voor elke meter gewonnen terrein! Op het bochtige parcours bleef ik zijn adem in mijn nek voelen. Bij de bevoorrading op de piste na 10km was het beste er echter af. Tijdens het kleine gedeelte wind op kop(naast het kerkhof) kwam Paul terug bij, en iets later was het over en out voor mij. Eén demarrage volstond om gelost te worden. Uiteindelijk bleef ik hangen op een 50 meter, naar de finish toe werd die kloof door hem nog uitgediept tot 100 meter. Een haarscherp duel, met spectaculaire positiewisselingen werd beslecht in zijn voordeel, en daarmee was hij eerste van Vorselaar op de 15km. Uiteindelijk kon ik met een 7de plaats(op 61) en een tijd van 57'38" best tevreden zijn. In de categorie M40 werd ik nog gehuldigd als 3de, weer een podiumplaats dus. Carine liep nog maar eens een persoonlijk record! Op de 10km klokte ze af in 46'28", werd zesde vrouw, en eerste van eigen dorp! Weer een hoogdag gisteren in onze achtertuin.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat, Dirk en Carine

Anoniem zei

Zo zie je maar dat je met het ouder worden beter wordt ;-) Van harte proficiat jullie beiden, Dirk en Carine!!!