zondag, juni 22, 2008

Ironmannen!!!


We zijn hier terug met ons wekelijks verslag. Het begint stilletjes aan op "de Week van Sara" te gelijken.Vandaag deden 4 clubgenoten, Maik, Peter, Erwin en Bruno mee aan de Ironman France. In de zomerse hitte slaagden ze alle erin te finishen. Ze zijn IRONMANNEN!!! Aan de marathontijden te zien was de 2de helft verschrikkelijk zwaar. Bijna allen, op Peter na, moesten van hun tijd prijsgeven in deze temperaturen. Maik moest zelfs na de finish op de brancard afgevoerd worden, zeer diep gegaan. Lore zal werk hebben in Nice om de benen daar te masseren. Ik ben blij dat ik deze wedstrijd niet gekozen heb voor mijn debuut, ik ben absoluut niet "warmtebestendig". Alhoewel, in Frankfurt klom vandaag de temperatuur nog 3° hoger dan Nice. Bidden dat deze toch de komende dagen met een 10-tal graden zakt, remember vorig jaar de Rotterdam marathon en 70.3 Ironman Antwerp. Daar voelde ik me precies een gesmolten reepke chocolat. Gisteren deden de andere clubcollega's het uitstekend in de sterk bezette Bruggse kwarttriatlon. Marino Vanhoenacker was zoals verwacht outstanding. En eindelijk konden we terug een sterke Luc Vanlierde nog eens in eigen land aanschouwen. Na 20minuten met een lekke band te rijden, legde hij nog beslag op een 4de stek. Clubgenote Sophie bewees dat ze er staat dit seizoen met een mooie 5de plaats in dit sterke deelnemersveld. Ook Karl, Edward en Frederic haalden zeer scherpe tijden en nestelen zich stilaan bij de subtop. Na de sfeervolle wedstrijd was ZORA van de partij om alles musicaal op te luisteren. Voor de WTDT'ers werd het een lange avond, zodat ik slechts om 02.00 onder wol zat. Om 07.00 er terug uit want het was tijd voor de jaarlijkse Piconrit met de wielertoeristenclub.

Met een 50-tal leden trokken we fietsend naar het Franse departement Du Nord om er in een plaatselijk cafe de heerlijkse Franse picon te degusteren. De zeer knappe jonge cafebazin had haar handen vol met dit peloton fietsfanaten, en niet alleen met het bestellen van picon ;-0). Sommige mannen hadden meer oog voor haar dan voor de plaatselijke godendrank.

1 opmerking:

Anoniem zei

En nu is 't aan u hé manneke!
Verstand gebruiken en doorterten is de enige manier om dat stuk metaal in uw pollen te krijgen!

Héééééééééél véééééééééél succes !!!!

Peter