zaterdag, juni 21, 2008

Hoogdag in Merksem:kampioen 10.000 meter en record voor Emma.


Vanavond vond in een drukkend en warm Merksem het provinciaal kampioenschap 10000 meter plaats. Voorafgaand nam Emma deel aan het hoogspringparcours. Na een foutloze reeks tot en met 1m45, slaagde ze bij haar tweede poging op 1m50! Een nieuw persoonlijk record.
Een uurtje later stonden 15 seniors en masters klaar voor het pk 10000 meter. Net voor het begin van de wedstrijd werd er één minuut stilte in acht genomen ter nagedachtenis van Tom Compernolle. Een mooi gebaar van de atleten en de organisatoren.
Voor mezelf was het afwachten geblazen wat het zou worden. Na een zinderende en snelle 5km vorige week in Vorselaar had ik hoop op een goeie tijd onder de 37'. Tot halfweg zat die er zeker in, met een doortocht van rond de 18'25" na 5km. Maar door de zwoele temperatuur en de hoge luchtvochtigheid verloor ik nog een halve minuut in het laatste gedeelte. Over de eindtijd van 37'36"90 kon ik maar matig tevreden zijn. Ook bij de andere atleten werden er geen toptijden gelopen. Daarenboven kon ik clubgenoten Paul Denolf en Herman Lievens voorblijven. Reeds na enkele ronden was de voorsprong op mijn concurrenten voor de provinciale titel vrij ruim. Dus kon ik voor de eerste keer in mijn atletiekcarriere op de hoogste trede gaan staan! Mijn eerste provinciale titel was een feit! Dubbel feest trouwens voor Ac Herentals, want clubgenoot Rudy De Pauw won de titel bij de M60. Van een topavond gesproken!(met dank aan Lauranne Van Loo voor de foto).

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat kampioen! Ook aan Emma. Jullie seizoen is zeker al geslaagd!!

Anoniem zei

Proficiat met uw provinciale titel Dirk! Hopelijk nu vrijdag nog een knalprestatie voor eigen publiek in Vorselaar...

Maarten

Slowhand zei

Proficiat beste collega !!!!

Johnny