donderdag, mei 20, 2010

Slechts 2 seconden boven PR op 2 mijl.

11'15"28. Dat is de tijd die ik gisterenavond neerzette op de 3218m. Daarmee kwam ik sterk in de buurt van mijn PR van 4 jaar geleden op deze ongebruikelijke afstand. Toch 9 deelnemers op de Nekker in Mechelen voor deze 2 mijl. De wind was nog goed voelbaar tijdens de wedstrijd, waardoor het weer knokken werd. Ook in deze race een mooi treintje , ditmaal van de jongens van AVZK, die gingen voor het clubrecord bij de M50(en ook in slaagden!), met Ruddi Bogaerts als protagonist. Bart Van Den Schoor als haas van dienst, die na twee ronden wel een vijftal seconden achter lag op het geplande schema van 11'15". Dan zelf even twee ronden mee aan de koord getrokken(misschien een beetje te hevig), maar drie ronden voor het einde zaten we wel terug juist. De trein van de jongens van Atletiekvereniging Zuiderkempen nam het terug over en in de laatste ronde moest ik nog een viertal seconden afgeven op Ruddi en Bart. Wel tevreden over mijn eigen prestatie. Drie seconden sneller per kilometer dan de 3000 meter van vorige maand. Er zit nog steeds groeimarge in, vooral in het " fris aan de start komen". Ik ben nog steeds wat vermoeid, en als dit laatste euvel weggewerkt is kan ik nog sneller gaan. Misschien de volgende weken? Naar alle waarschijnlijkheid was dit mijn laatste koers in de categorie M40. Volgende dinsdag zit ik in de helft op tram 4 , en worden we dus M45.

Geen opmerkingen: