zaterdag, mei 01, 2010

Lebbeke: beste 10000 meter tijd in acht jaar.

Het lange afstandslopen op de piste is dus nog niet dood.... Gisteren in Lebbeke waren er maar liefst 34 gegadigden voor de 10000 meter, de wedstrijd werd dus over twee reeksen gelopen. Goed en minder goed nieuws dus, minder goed omdat de start van de tweede reeks (die van mij dus) pas zou plaatsvinden om 21u45, goed nieuws omdat ik dan zelf bij de snellere tijden zou behoren en de kans miniem was om gedubbeld te worden.Bijna ideale weersomstandigheden(12°),doch nog een beetje wind. Veel bekend volk in de Oostvlaamse gemeente, de snelle reeks werd ondermeer bezet door Mats Lunders , Peter De Vocht en Marc Van der Hoeven. Uiteindelijk mochten ook wij er dan aan beginnen , met Ronny Ligneel als gangmaker(ooit goed voor 29'02" en 2u13' op de marathon) en supermaster Jozef Claessens. Een gesprekje vooraf met Ronny leerde me vooral dat het allicht iets te snel zou gaan(rondetijden van 1'25") terwijl ikzelf iets van een 1'30" als rondetijd in gedachte had, wat neerkomt op een eindtijd van 37'30" , precies aan 16km/u. Daarmee zou ik heel tevreden zijn.Na de start bleek ik al snel alleen te vallen, er werden twee groepen gevormd, één te trage en de snellere met Ligneel. Dan maar een inhaalmanoeuvre gedaan om mijn wagentje aan te pikken bij de snelste groep. Dat ging zeer goed tot iets voorbij 3km; het werd lastiger. De rekker brak aan de 5de km (18'10") waar ik de groep moest loslaten. De tussentijd na 5km was bijna even snel als mijn 5000 meter tijd van vorig jaar in Tongerlo! Nog 5km afzien, helemaal alleen, 10 keer sterven, telkens weer de moed vinden om door te blijven gaan, de hardheid van de atletiekbaan! Maar er zat een goeie tijd aan te komen, de laatste 1000 meter nog eens aangezet en afgeklokt op 37'12" , mijn beste tijd in acht jaar! Zeer tevreden uiteraard, al had het veel zweet gekost. Achteraf misschien toch een beetje spijt, als ik het vooraan een paar rondjes langer had kunnen uithouden zou ik misschien wel onder de 37 minuten gedoken zijn. Maar in ieder geval met een zeer goed gevoel naar huis.

1 opmerking:

Johan zei

Sterk nummer dirk!!!