woensdag, mei 05, 2010

Goeie 2000 meter in Tessenderlo.


Net terug van een 2000 meter in Tessenderlo. Toch weer volk genoeg voor 2 reeksen, omstreeks 21u mochten we aantreden op de atletiekbaan. Na de wedstrijd van vrijdag toch lichtjes blijven doortrainen en dus niet echt superlichte benen. Voor de eerste keer in mijn "loopcarriere" startte ik in de dubbele kilometer, gissen naar een eindtijd was dus moeilijk, maar ik zou tevreden zijn met een finish onder de 7 minuten. Onmiddellijk na de start in een goei groepje gevallen met een egaal tempo en een tussentijd van 3'21" halfweg. Bij het ingaan van de laatste ronde zette ik aan, eigenlijk veel te vroeg, want in de laatste 100 meter werd ik nog geremonteerd door drie atleten. Niet erg uiteraard, strijd genoeg en dat is wat we nodig hebben op een baanwedstrijd. Eindtijd 6'44"62, bijna 18km/uur , daar kon ik zeer goed mee leven. Het was daarenboven eigenlijk een graad of vijf te fris en de wind waaide nog vrij stevig. Het lopen gaat nu een kleine tien dagen op een lager pitje branden, want volgende week wacht de fietsuitstap naar het Zwarte Woud. Mijn fietsmakkers mogen hun klimbenen al insmeren! Daarna hoop ik de loopdraad terug op te pikken en nog hoger te mikken.(foto:Martin Bex; bedankt Martin!)

Geen opmerkingen: