woensdag, mei 12, 2010

Onverwachte 12km wedstrijd in Wechelderzande.

Aangezien we pas maandagavond laat beslisten om de fietstrip in het Zwarte Woud wegens het slechte weer af te gelasten had ik de mogelijkheid om vanavond te starten op de jogging van voetbalvereniging Fc.De Vrede in Wechelderzande. De loopkoers werd eigenlijk meer beschouwd als een doorgedreven training, want echt afgebouwd had ik zeker niet. Door omstandigheden werd het toch een echte wedstrijd. Eerst en vooral omdat "Wechel" mijn vroegere woonplaats is en het altijd deugd doet om daar terug te komen. En ook omdat de tegenstand er mocht zijn op de langste afstand. Fris weer (8°) en de handschoentjes kwamen dus goed van pas! Al vrij snel verzeilde ik in het tweede groepje met daarin voor mezelf zeer bekende medelopers. Ludwig Van Gestel en Walter Aerts(beiden voor de 8km) en Herman Lievens en Paul Denolf, twee supermasters ook voor de 12km. Al deze heren zijn intrinsiek sneller dan deze jongen, maar proberen gaat mee, dus pikte ik mijn wagentje aan. Tot voorbij de 6de kilometer ging dit uitstekend, maar op het onverharde stuk moest ik de rol spijtig genoeg lossen. Niet fris genoeg, wat wil je bij een tempo onder de 3'40"/km..... Ik moest mijn medegezellen laten gaan, doch was niet de eerste want Ludwig Van Gestel had al vroeger moeten afhaken. Alleen verder dus voor nog 5 lange kilometers. De doortocht bij de 10 loog er niet om(37'16"), slechts 4 seconden trager dan mijn goeie tijd in Lebbeke van twee weken terug. Niet verwonderlijk dat ik een beetje terugviel in de laatste 2000 meter. Mijn plaats kon ik behouden , 7de en finish op de uiteindelijk 12,2km in 46'08". Meer dan tevreden met dit resultaat, ik ga profiteren van het verlengde weekend om de batterijen terug op te laden, maar zaterdag een mooi fietstochtje doen met mijn blogmaatje!

Geen opmerkingen: