zaterdag, april 10, 2010

Minimale bezetting op 3000 meter.

Ac Herentals organiseerde vandaag hun openingsmeeting van het kersverse zomerseizoen. Het werd voor de eerste maal voor mezelf een dubbele opdracht, speaker en een half uur voor de start van de 3000 meter met de opwarming beginnen om tijdig aan de start te staan. Ik wil met de pistemeetings een beetje aan de snelheid en de weerstand werken die door de jaren en de voorbije marathons sterk zijn verminderd. En ik ben ook van mening dat je op een meeting van je eigen club moet proberen mee te doen. Het werd op de 3000 meter wel een zeer minimale bezetting met slechts twee atleten! aan de start. Hierbij stel ik me wel vragen , maar daar wil ik verder niet op in gaan. Als ik zelf ergens wil starten , dan ga ik ook lopen, doet er niet toe wie er aan de start staat en hoeveel atleten er zijn. In dit opzicht zijn er bepaalde personen die me vandaag hebben teleurgesteld, meer wil ik daar niet over kwijt. Enfin, terug naar de koers. Aan mijn enige tegenstander Frans Pasmans uit Nederland zal ik niet veel hebben. Zijn besttijd is ongeveer 9'25", de tijd die ik in mijn beste jaren liep. Dat is al 20 jaar geleden intussen. Zelf koesterde ik geen al te grote verwachtingen, aangezien ik twee dagen geleden de bijsluiter van de pijnstiller eens gelezen heb, en tot de constatatie kwam dat de mindere resultaten van de afgelopen weken daar wel eens aan te wijten kunnen zijn. Onder de 11 minuten blijven en niet gedubbeld worden door mijn Nederlandse collega, twee doelstellingen voor vandaag. Ik heb ze beiden waargemaakt. 3'26" en 7'03 waren de tussentijden op de eerste en de tweede kilometer, uiteraard geen toptijden maar met een eindtijd van 10'37"84 was ik best tevreden. Een tijd die ik helemaal alleen realiseerde. Goed getraind en met een goed gevoel naar huis, meer moet dat niet zijn.

1 opmerking:

Frans zei

Hoi Dirk, tja maar 2 deelnemers, maar toch ook 2 wedstrijdverslagen op web-logs te vinden, da's nie niks!! Leuk te zien dat jij ook wielerfanaat bent, was ik ook totdat 3 jr. geleden mijn 1e zoon geboren werd. Sindsdien is het alleen nog maar lopen. Ik blijf je sportieve uitspattingen volgen, groeten Frans