zondag, april 25, 2010

10 miles Wortegem Petegem




Na een half jaar relatieve rust heb ik me vorige week nog eens in het lopersgild gewaagd. Vrienden van me, Isabelle en Gino zaten in de organisatie van de 5Kerkenloop (en ik voelde me moreel "verplicht" om hier mee te lopen ;-) ) Een nieuwe loopwedstrijd die ieder jaar in een gemeente van Wortegem Petegem zal worden gelopen. Voor de eersteling was het de beurt aan Elsegem met start in het domein De Ghellinck. Op een zonnige en niet te warme omloop waren er 3 afstanden. Een kidsrun, een recreatieve 7km en een 10miles. Voor de 10miles verwachtte men een 65-tal deelnemers, door het zonnige weer waren er ongeveer 160 afzakkers. In overleg met trainer Karl op het oog van het komende triatlonseizoen, mocht ik meelopen, zei het eerder als een trainingswedstrijd, dwz. lag extensief starten en intensief maar niet voluit eindigen. Zo gezegd zo gedaan. Achteraan post gevat en de eerste 3km heel rustig meegelopen, daarna per 3km 1km/u sneller beginnen lopen. Het leuke hieraan is constant groepjes inhalen die aanpikken en dan later kunnen achterlaten. Het voelde heel goed aan en ondanks weinig tempo training kon ik toch nog snelheid ontwikkelen in de laatste km's. Teken dat de voorbij trainingsarbeid rendeerde. Meer dan voldaan de finish bereikt en op de tombola had ik nog prijs ook. Een geslaagde zaterdag dus. Ook marathonman Stefaan Engels voltooide daar zijn xxxste marathon. Achteraf nog met hem een leuke babbel gehad en samen op de gevoelige plaat vereeuwigd geweest door toedoen van Gino. Volgende wedstrijd word nu de halve triatlon van Leuven.

Geen opmerkingen: