zaterdag, juni 20, 2009

Opnieuw masteroverwinning op avondcorrida.


Voor het tweede jaar op rij kon ik voor eigen volk de overwinning binnenhalen in de M40 categorie. De individuele avondcorrida van de Kasteellopers lokte een 50-tal deelnemers. Ik was uiteraard gebrand op een sterke prestatie. Al snel was er afscheiding van een zestal atleten, waaronder de Kasteellopers Stijn en Roel Jacobs en Kristof Van Rooy. Na 1000 meter (1 ronde) klokte ik een tussentijd van 3'19", een bliksemstart dus. Drie ronden lang bleef het uitkijken naar mijn naaste achtervolgers Paul Denolf en Jef Struyfs, maar over halfkoers werd het verschil groter in mijn voordeel. Het snelle rondje van 1km had één grote aanpassing in vergelijking met vorig jaar: na de heraanleg van de Heikant pleintje , wat trouwens prachtig oogt, moest er hier telkens één bocht extra genomen worden wat het er niet makkelijker op maakte. De vele supporters zorgden mee voor een goeie prestatie. 7de plaats algemeen, winnaar bij de masters en 5km in 17'53" , zeker niet slecht met zo weinig competitie in de benen. Volgende week wacht wederom in Vorselaar een nieuwe opdracht; de langste afstand op de jaarlijkse Kardinaalsjogging, dat wordt andere koek. De topconditie is er nog niet, maar je hoort deze jongen niet klagen. De verschillende reeksen in de estafettecorrida gisterenavond , die werden gelopen na de 5km koers, waren wederom een schot in de roos. In totaal namen niet minder dan 43 ploegen deel en de sfeer zat er goed in. Na mijn aankomst van de 5km heb ik in een recordtijd gedoucht , want ik mocht de honneurs waarnemen als speaker tijdens de aflossingswedstrijden.(foto: Luc Van Doninck.)

1 opmerking:

Johan zei

goed gedaan Dirk, de 40+'ers lieten dit weekend van zich horen!