woensdag, juni 24, 2009

Citytriathlon Brugge

Met de kwart afstand in Brugge dit weekend zorgde deze 5de en laatste wedstrijd voor mij op evenveel weken, voor een mooie afsluiter van het voorjaarsseizoen. De Bruggse kwart is in 6jaar tijd uitgegroeid tot een echte hype. Met 1330 inschrijvingen waarin inbegrepen een 250-tal trio's, komen we aan een 2000-tal atleten. De triathlon was in 1 minuut volzet!!! Gelukkig konden de haast voltallige WTDT atleten onder invloed van onze sponsor Kinepolis (ook sponsor van deze triathlon) van deze inschrijvingsellende bespaart blijven. Om het steeds groeiende triatleten peloton te kunnen opvangen, waren de inschrijvings formaliteiten nu in het Bruggse belfort, de arrive op de grote markt en douche's op het Burgplein. Zwemmen was 1000m in de Bruggse reien. Ik mocht starten in de 1ste agegroup wave, na de pro's en dames. Dit betekende ook veel goeie zwemmers in mijn lijn. Mijn start miste ik compleet, de eerste 200m was het happen naar adem, positie kiezen, ondergeduwd worden, overzwommen worden, terug proberen positie kiezen. Daarna kreeg ik meer vrijheid vooraan in de middenpositie en kon ik terug op mijn positieven komen. Zwemmen afgesloten in 17.33, een half minuutje te traag door voorgaande. Samen met Geert kwam ik in de wisselzone. Een snelle wissel en weg voor het fietsnr. van 45km. Maar ik had het luminieuze idee gehad om mijn schoenen reeds op voorhand op de pedalen te bevestigen om zo tijd te winnen. Wanneer ik op mijn fiets wou springen, blokkeerde mijn schoen tussen de kasseien en de pedaal en weg was de schoen. Byebye tijdswinst. Hiermee een half minuutje verloren en was Geert mij voorbijgestoken. Fietsen was terug in de polders tussen Brugge en Oostende. Een stevige wind maakte het zwaar, toch kon ik een vlot tempo draaien. Niet stayeren wordt hier in Vlaanderen door veel atleten toch ruim door de vingers gezien. Wat ik allemaal zag... valsspelers. Arbitrage was ook niet kordaat genoeg zoals in het buitenland, gewoon eens verwittigen en eenmaal de moto weg was het weer van dat. Fietsen afgesloten in 1u18 met een avg van 34.5km/u en een 456ste tijd, trio's inbegrepen. Terug een snelle wissel en samen met Chris de 10km lopen aangevat. Chris is een snellere loper en moest ik laten gaan, na 4km kwam ook Bart Desmet mij voorbij in een nog hoger tempo en op 7km tenslotte Geert. Lopen was 2ronden in de prachtige binnenstad met massa's toeschouwers en een doorsteek ronde door het belfort, rond de grote markt en via de burg terug naar de vesten. Het lopen afgesloten in 50'06", een kleine 12km/u. Goed voor mij. Totaal gefinisht in 2u31'20" en daarmee 2 minuten van mijn voorgaande tijd afgedaan. Plaats 418de op 1019 finishers. Schoonbroer Lourens finishte in 2u56 en met een voor hem goeie loop en zwemtijd. De overige clubleden deden het meer dan schitterend. WTDT geeft talent in zijn rangen, zie bij links triatlonclub Waregem voor blogs van andere clubleden. En nu congé.

Geen opmerkingen: