vrijdag, juni 26, 2009

Duel draait uit op een sisser.

Elke dag van de voorbije week werd het een paar graden warmer. Ik zag het met lede ogen gebeuren. Mijn engagement om met mijn loopmaatje Paul Denolf het duel aan te gaan in de 15km tijdens de jaarlijkse "thuiswedstrijd" op de Vorselaarse Kardinaalsjogging mocht ik natuurlijk niet laten varen. Toch werd ik vandaag alleen maar moedeloos van de zwoele temperaturen. Omstreeks 20u, toen de start werd gegeven stond er nog 28° op de thermometer, een beetje van het goede teveel voor deze jongen. De start was nochtans veelbelovend. Ik ging vlotjes mee in het spoor van mijn sportieve "concurrent" met een 1ste km tijd van 3'35".Op een eerste versnelling van Paul moest ik na 3km al passen. Langzaam maar zeker zag ik hem aan de horizon verdwijnen. Op de prachtige zanderige wegen van de Vorselaarse bossen werd het met de kilometer heter en heter. Almaar goed dat ik een ex-topatlete engageerde om me elke ronde te bevoorraden met het noodzakelijke extra vocht. Marleen Mols was in haar glorieperiode meermaals Belgisch kampioene en ooit nog winnares op de Memorial Van Damme. Van harte bedankt voor de bevoorrading Marleen, maar het heeft niet veel geholpen. Kilometer na kilometer zakte het tempo, opgeven in eigen dorp is geen optie, maar het heeft toch even door mijn hoofd gespookt.Kortom, een off-day, en dat na een schitterende 5km vorige week. Het kan niet elke dag feest zijn. Hijgend en puffend heb ik de hitte uiteindelijk overleefd en na de finish enkele minuten lekker languit op het malse gras gelegen. De 15km was uiteindelijk nog 300 meter tekort, de eindtijd niet om over naar huis te schrijven(59'33"). Geen M40 podium, de derde plaats verloor ik in de laatste ronde. Vrouwtje Carine heeft mooi gelopen bij haar wederoptreden. Ze behaalde de hoofdprijs op de 5km als eerste vrouw van Vorselaar in een mooie 23'42". Mijn ontgoocheling werd nadien zalig weggelachen aan de Kasteellopers tafel waar we nog een plezante Westvlaamse conversatie ten berde brachten. Met al die vrienden van de streek van Waregem maak ik wekelijks vorderingen! Misschien moet ik maar eens overwegen om een andere hobby te zoeken....

1 opmerking:

Johan zei

Als ge westvloams wilt leren, WIm Opbrouck is er ne krak in. Nieuwe hobby, triatlon misschien.....